Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Arvamusi Tallinna Sadama erastamise võimalikkusest
Kui raudtee müüakse miljardi krooniga, siis Tallinna Sadama turuväärtuseks hinnatakse praegu 6?8 miljardit. Ettevõtte turuväärtus kahekordistub järgmise 15 aasta jooksul.
Sadama arengustrateegia jääb tõenäoliselt sõltumata erastamisest samaks.
Viie aasta pärast suudab Tallinna Sadam töödelda 70 miljonit tonni kaupu aastas, mis ületab praeguse veomahu rohkem kui kaks korda. Samal ajal jääb ettevõttesse tööle praeguse 750 inimese asemel vaid 90. Tallinna Sadama arendusdirektor Tõnis Segerkrantz (Äripäev, 06.06.)
___________________________________________
Tallinna Sadama arenguskeemid on olnud jutuks poliitilistes ringkondades ja ka ettevõtte nõukogu on need arutusele võtnud. Aeg Tallinna Sadama erastamiseks pole praegu veel küps. Mida annaks erahuvi sissetoomine? Ainult tasku vahetuks. Eelkõige võiks kaaluda Paldiski Lõunasadama Tallinna Sadama koosseisust välja tõstmist. Tallinna Sadama teenuseid kasutava ASi Pakterminal juhatuse esimees Raivo Vare (Äripäev, 02.02.)
___________________________________________
Tallinna Sadam on piisavalt heas seisus ja praegu selle aktsiate müüki ei kavandata. On vaja arvestada, kas ühekordne müügitulu kaalub üles pikaajalise eduka tegevuse. Valitsus pooldab teist valikut.
Kui kunagi peaks Tallinna Sadama aktsiad müüki pandama, siis igal juhul mitte kogu pakki, vaid 10?20%, sest riik soovib kontrolli säilitada. Võimalikul erastamisel oleks huvilisi piisavalt nii Eestist kui ka väljastpoolt. majandusminister Mihkel Pärnoja (Äripäev 02.02.)