Uudse ja huvitava kauba vastu tunnevad jaemüüjad rohkem huvi

Liina Vahemets 21. august 2001, 00:00

Stockmanni kaubamaja direktori Maisa Hakola sõnul peab toode olema uudne ning pakkuma klientidele lisaväärtust. Tootja suurus ei ole Hakola sõnul oluline. Näiteks toob ta väikeettevõtte, kes tuli välja ideega müüa kalaletis sushit. Stockmann võtab esialgu müügile proovipartii ning kui müük edeneb, tellitakse seda kaupa ka edaspidi.

A-Selver ASi ostudirektor Anu Kudeviita ütles samuti, et väikeseid tootjaid ja vahendajaid ei välistata. Kui tegemist on sihtklientide jaoks oluliste kaubamärkide või toodetega, on need kindlasti kaubavalikus esindatud. ?Võimaluse korral üritame väiketootjate või -vahendajate kauba logistikat korraldada suurte hulgifirmade kaudu,? ütles Kudeviita. Põhiliselt keskendub Selverite ja Kaubamajade kett tema sõnul siiski eelkõige suurpartneritele: suurtootjatele ja suurematele hulgifirmadele. Mida enam hankijaid, seda enam kulub aega jooksvateks asjatoimetusteks ning kliendi soovide ja vajaduste uurimine võib tagaplaanile jääda, selgitas Kudeviita.

Anonüümseks jääda soovinud kalatootja sõnul on väikeettevõtjal suurtesse kettidesse pea võimatu sisse saada. Kuigi ostujuhid ütlevad, et kaup sobib ja hind on soodne, siis lubatud tagasihelistamist tema sõnul ei toimu. Kui ise helistada, siis venitatakse vastusega kuude kaupa ning selle aja peale on tööle võetud uued töötajad, kes nende pakkumisest midagi ei tea, kurtis ta. ?See on konkreetne märguanne, et peab maksma. Muidu toodet poodi ei võeta,? ütles mees. Raha pole kalatootja kunagi maksnud, sest ta ei tea, kas selline kulutus end ka tasa teeniks. Seetõttu on ta leppinud väikepoodide varustamisega Tallinnas ja teistes maakonnakeskustes.

Igasugust pistisevõtmist suurte müügikohtade ostujuhid eitavad. Prismade ostujuht Marge Saluste ütles, et kui keegi pakukski oma toodet raha eest müügile, siis temaga kindlasti lepingut ei sõlmitaks. Saluste lausus, et nii mõnigi toode jäetakse müügile võtmata sellepärast, et pakutavate kaupade hulk on niivõrd suur, et parimagi tahtmise juures ei ole kõike võimalik müüa.

Primo Kristiine Kaubanduskeskuse tegevdirektori Peter Ranne sõnul on väikeste ettevõtete puhul põhiliseks probleemiks võimsus, sest väikesed ei suuda vajalikul hulgal toota ega tarnida. Samas tasub toote sortimendi laiendamiseks väikeste ettevõtetega tehingute võtmise risk tema hinnangul ära.

Mänguasjade hulgimüügiga tegeleva OÜ Kirkland tegevdirektor Urmas Kingu ütles, et poodidele tuleb stabiilselt pakkuda kindlas sortimendis head ja huvitavat kaupa. Odava kauba aeg hakkab Kingu hinnangul mööda saama. Samas on vabariigi piires nõudlus erinev, sest ostujõud on väga erinev. ?Maailm on kaupa täis ja sarnast on palju. Nende asjade hulgast tuleb teha valik,? ütles Kingu, kelle sõnul läheb hästi, kui kümnest maale toodud kaubamärgist kolme õnnestub korralikult müüa.

Kui ostukeskus on toote müügile võtnud, siis kõige kehvemat kohta see müügipinnal ei saa. ?Muidu poleks mõtet seda müüki võttagi,? ütles Kristiine Kaubanduskeskuse tegevdirektor Peter Ranne. Paremad kohad jäävad siiski suure läbimüügiga kaupadele.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing