Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Keskauto saab väikeauto hinnaga
Paljud, kellele öelda, et keskklassi kuuluva luukpäraga pereauto saab kätte juba 164 900 krooniga, ei kipu seda eriti uskuma.
Varem väike-keskklassi kuulunud Sephia ja Shuma on pärast uuendust kosunud ja nüüd mahuvad nad oma mõõtmetelt ühele reale juba Nissan Primera ja Toyota Avensisega, kusjuures näiteks Shumal pikkust veel enamgi. Shuma II, mille esimesed Eestisse jõudnud mudelid kannavad küll silti Sephia II, on 10 sentimeetri jagu pikemad ka oma sedaanvennast, tegelikust Sephia IIst.
Lisaks erineb Shuma Sephiast ka välimuse poolest. Tal on teistsugused tuled, esimene iluvõre jne. Peamine Shuma eelis Sephia ees on aga praktilisus. Nagu luukpäraga autole omane, saab Shuma tagumisi istmeid ette lasta ja taha tekib pagasiruum, kuhu annab isegi väiksema külmiku sisse mahutada.
Rooli taha istudes on kõik juhtnupud ja kangid käepärased, rooli saab liigutada üles-alla, iste on küllalt pehme ja mugav ning rooli ja pedaalide vahekaugus see, mis olema peab. Sõitma hakates on siiski esimene tähelepanek, et mootorimüra kostub keskauto kohta veidi liiga valjult salongi. Maanteel raadiot kuulates peab seda üsna mitu korda kõvemaks keerama, et hääl mootorimürast üle käiks.
Veidi suuremat täpsust oleks oodanud manuaalkäigukasti kangilt, kuid see on asi, millega tasapisi harjub ja juba mõne aja pärast ei pane umbmäärasust enam tähelegi.
Auklikul teel on aga Shuma luukpäraga auto kohta küllalt vaikne. Ei mingit üleliigset kobinat ega naginat, kruusateel ei tee ka põhja vastu lendavad kivid erilist lärmi.
Vedrustus tundub meie teedel suuremal kiirusel sõites veidi pehme, kuid mitte nii palju, et see kuidagi teelpüsivust mõjutaks. Pigem saab suurema kiiruse juures taas häirivaks müra, mida 1,6-liitrine mootor kapoti all tekitab.
Lärm on ka ainus, mida mootorile ette heita. 102 hobujõudu on 1169kg auto kohta täiesti piisav, et maanteel möödasõite sooritada ja linnas teistega võrdselt foori tagant ?minema astuda?. Pöördemoment 146 Nm 4500 pöörde juures minutis ei ole just oma klassi tippmark, kuid muretuks sõitmiseks siiski täiesti piisav. Linnas võib vabalt neljanda käiguga sõita, ilma et tekiks mingit märki jõuetusest.
Paraku on 1,6-liitrine mootor esialgu ainus valik. Õige pea lisandub sellele veel 1,8-liitrine, millel võimsust 118 hobujõudu. Milliseks kujuneb selle auto hind, ei ole esialgu veel selge, kuid olulist hinnavahet ei tohiks Kia müüjate hinnangul tulla.
___________________________________________