Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Keskauto saab väikeauto hinnaga

    Paljud, kellele öelda, et keskklassi kuuluva luukpäraga pereauto saab kätte juba 164 900 krooniga, ei kipu seda eriti uskuma.
    Varem väike-keskklassi kuulunud Sephia ja Shuma on pärast uuendust kosunud ja nüüd mahuvad nad oma mõõtmetelt ühele reale juba Nissan Primera ja Toyota Avensisega, kusjuures näiteks Shumal pikkust veel enamgi. Shuma II, mille esimesed Eestisse jõudnud mudelid kannavad küll silti Sephia II, on 10 sentimeetri jagu pikemad ka oma sedaanvennast, tegelikust Sephia IIst.
    Lisaks erineb Shuma Sephiast ka välimuse poolest. Tal on teistsugused tuled, esimene iluvõre jne. Peamine Shuma eelis Sephia ees on aga praktilisus. Nagu luukpäraga autole omane, saab Shuma tagumisi istmeid ette lasta ja taha tekib pagasiruum, kuhu annab isegi väiksema külmiku sisse mahutada.
    Rooli taha istudes on kõik juhtnupud ja kangid käepärased, rooli saab liigutada üles-alla, iste on küllalt pehme ja mugav ning rooli ja pedaalide vahekaugus see, mis olema peab. Sõitma hakates on siiski esimene tähelepanek, et mootorimüra kostub keskauto kohta veidi liiga valjult salongi. Maanteel raadiot kuulates peab seda üsna mitu korda kõvemaks keerama, et hääl mootorimürast üle käiks.
    Veidi suuremat täpsust oleks oodanud manuaalkäigukasti kangilt, kuid see on asi, millega tasapisi harjub ja juba mõne aja pärast ei pane umbmäärasust enam tähelegi.
    Auklikul teel on aga Shuma luukpäraga auto kohta küllalt vaikne. Ei mingit üleliigset kobinat ega naginat, kruusateel ei tee ka põhja vastu lendavad kivid erilist lärmi.
    Vedrustus tundub meie teedel suuremal kiirusel sõites veidi pehme, kuid mitte nii palju, et see kuidagi teelpüsivust mõjutaks. Pigem saab suurema kiiruse juures taas häirivaks müra, mida 1,6-liitrine mootor kapoti all tekitab.
    Lärm on ka ainus, mida mootorile ette heita. 102 hobujõudu on 1169kg auto kohta täiesti piisav, et maanteel möödasõite sooritada ja linnas teistega võrdselt foori tagant ?minema astuda?. Pöördemoment 146 Nm 4500 pöörde juures minutis ei ole just oma klassi tippmark, kuid muretuks sõitmiseks siiski täiesti piisav. Linnas võib vabalt neljanda käiguga sõita, ilma et tekiks mingit märki jõuetusest.
    Paraku on 1,6-liitrine mootor esialgu ainus valik. Õige pea lisandub sellele veel 1,8-liitrine, millel võimsust 118 hobujõudu. Milliseks kujuneb selle auto hind, ei ole esialgu veel selge, kuid olulist hinnavahet ei tohiks Kia müüjate hinnangul tulla.
    ___________________________________________
    Samal teemal www.kia.ee
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.