Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Otseturundus Eestis on alles lapsekingadest välja astumas

    Kaasaegset turundustegevust võib Eestis võrrelda lapsega, kellel on kätte jõudnud koolimineku aeg. Astuda tuleb maailma, mis tundub nii huvitav ja suur. Ta ei tunne asju, millega teel kokku puutub ega oska seletada seda, mida ta teeb.
    Kirjeldatu peaks ilmestama hetkeolukorda Eesti otseturundusmaastikul suhteliselt täpselt. Laps püüab ikka jäljendada neid, kes on temast vanemad ja kogenumad. Eesti kontekstis võime vanemateks ja kogenumateks pidada neid ühiskondi, kus (otse)turunduse traditsioonid on kestnud juba aastakümneid.
    Milline on otseturunduse nägu Eestis aastal 2001? Võib kindlalt väita, et tundmatu. Eriti ilmekalt kinnitas seda artikkel, mis ilmus 18. juuli Äripäevas. Tegemist oli Baltcom CallCenter?i poolt läbiviidud uuringutulemuste avaldamisega, mis kajastas turundus- ja firmajuhtide vastuseid küsimusele: ?Mis on otseturundus??. Tsiteerin: ?35,2 turunduse valdkonna eest vastutajatest ei osanud nimetada ühtegi otseturundusega seonduvat tegevust.? Karm tõde, kuid teisiti ei saagi see olla.
    Mis on siis otseturundus? Miks ja millal seda kasutada?
    Otseturundus on otsest tagasisidet eeldav turunduskommunikatsiooni liik, mis keskendub ainult kõrge kasumipotensiaaliga sihtgruppidele. Tagasiside võib väljenduda nii informatsioonis, mida soovitakse koguda, kui ka tarbimises, mida soovitakse suurendada. Eesmärk on panna teenuse või toote otsene tarbijaskond pakutavat kasutama nüüd ja kohe. See ongi inglise keeles öelduna direct response marketing ehk otsese tagasisidega turunduskommunikatsiooni liik.
    Selle tagasiside on alati mõõdetav, mis võimaldab teha järeldusi konkreetseks kampaaniaks kulutatud ressursside kasutusest. See aga on otseses seoses õige sihtgrupi valikuga. Loomulikult on olemas tooteid, mille kohest tarbimiskasvu ei saa tagada mitte ühegi mõjutusvahendiga. Selliste toodete potensiaalsete tarbijate jaoks on vaja nende juures pidevalt ?kohal olla?. Ka siin on abiks otseturundus. On vaja luua pakkuja ja tarbija vaheline dialoog. Teadagi ei ole see kunagi ühepoolne. Tehtavad kulutused peavad olema suunatud maksimaalselt täpselt, et ka sellest saadav kasu oleks maksimaalselt suur.
    Sõnumi edastamiseks kasutatavad kanalid võivad olla omased ka massimeediale. Otseturundus töötab tänu oma spetsiifikale samamoodi nii telet, raadiot kui internetti kasutades.
    Seega ei kehti arusaam, et otseturunduse ainsaks mõeldavaks väljundiks on otsepostitus. Kahtlemata on see oluline kanal, kuid kaugeltki mitte ainus. Tänases Eestis on otsepostitus siiski enamlevinud otseturunduse osa. Näiteks USAs on otseturundusagentuuride poolt kasutatavatest kanalitest televisioonil, raadiol ja trükimeedial oluliselt suurem osakaal kui otsepostitusel.
    Teabe edastamine eelpool nimetatud kanalites toimub siiski ainult direct response põhimõttel. Sama tendentsi võib täheldada ka meie põhjanaabrite juures Soomes ning mujal Euroopas. Eestil seisab see alles ees.
    Millisena siis sõnastada seda palju võimalusi pakkuvat kuid veel tundmatut otseturundust? Pakuksin järgnevat: ?Massimeedia viib hobuse jõkke. Otseturundus õpetab ta vett jooma.?
    Autor: Veiko Vaikmaa
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.