Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eelarve nõuab läbimõeldust

    Pahatihti võibki müügieelarve jääda pelgalt eesmärgi tasandile ? kui planeerimine piirdub sellega, et etteantud tulemusnumber jagatakse kuude lõikes ära ja lõpetatakse otsusega ?nii peab saama?. Sellise eelarve peamine puudujääk on selgusetus, mida eesmärgi saavutamiseks teha tuleb, on see on üldse reaalne või mitte jne. Nii tuleb müügiaruannet vaadates iga kord hinge kinni hoida ja võtta preemiad-pähesaamised vastu nii, nagu need tulema juhtuvad.
    Müügieelarve, milles sisaldub ka müügiplaan, tähendab läbimõeldud tegevuskava etteseatud müüginumbrite saavutamiseks. Plaani tegemise aluseks on keskkonnamuutuste analüüs. Muutuste ettenägemine loob eelduse uues keskkonnas toime tulemiseks, oma positsiooni säilitamiseks ja parandamiseks.
    On loomulik, et keegi ei taha leppida kehvemate tulemustega kui juba saavutatu, kuid olemasolev ei ole kellelegi garanteeritud. Saavutatud müügitaset võivad ohustada nii muutused konkurentsisituatsioonis kui ka kogu tarbimismudelis. Seega on müügiplaani koostamise esimeseks sammuks oodatavate keskkonnamuutuste kaardistamine ja analüüs.
    Iga eestimaise tootja/turundaja jaoks seavad esmased raamid Eesti tarbijate sissetulekud, kulutamisvõimalused ja tarbimismudelite areng. 2001. aasta esimesel poolaastal kulutasid Eesti tarbijad Emori perede sissetulekute, kulutuste ja ostujõu uuringu andmetel keskmiselt 2573 krooni kuus, mis on 7 enam kui aasta varem. Tarbimise struktuuris olid kõige kiiremini kasvavateks kulutusteks kulutused vaba aja veetmisele ja hobidele (ligi 50 kasv), oluliselt kahanesid kulutused näiteks eluasemega seotud ostudele (ca 30 võrra).
    Tarbimist analüüsides annab parima tulemuse iga eristuva tarbijagrupi ja tooterühma üksikanalüüs. Tervikut on raskem tajuda kui selle üksikosi. Iga üksiku tooterühma kasvupotentsiaali on eraldi lihtsam vaagida, kui hinnata kogukäibe võimalikku kasvu. Üldnäitajad ei peegelda nende taga toimuda võivaid eritempolisi ja mitmesuunalisi arenguid. Kulutused ei kasva kõikidel tarbijarühmadel ühesuguse kiirusega, sellest ja teistest põhjustest tulenevalt on erinev eri toodete tarbimise dünaamika. Viimase aasta jooksul on vähenenud kõrgeima ostujõukihi A panus tarbijaturule 16 võrra (vähenenud on kõrgeimasse kihti kuuluvate inimeste osakaal), samal ajal kui madalaimate kihtide B ja C panus kasvas umbes viiendiku võrra. Seega peab turundaja, kes pakub tooteid või teenuseid, mille ostjateks on peamiselt A kihi tarbijad, arvestama keskmisest aeglasema kasvu või seisakuga. A kihi tarbijate kulutused moodustavad näiteks üle 70 kõikidest kulutustest mööblile/kodumasinatele.
    Isegi kui turg tervikuna kasvab 7 aastas, ei tähenda see iga sellel turul osaleja käibe samaväärset kasvu. Senise tegevusjoone jätkamine võib lõppeda turuosa kaotamisega, kui konkurendil on midagi uuenduslikku ja paremat varuks. Selleks, et turuosa kasvatada, tuleb panustada konkurendist enam või efektiivsemalt.
    Valides turuosa ja müügi kasvu, stabiilsuse ja langusega leppimise strateegiate vahel, on oluline alati vaadelda tulusid ja kulusid koos. Kõrgema tulueesmärgi seadmine nõuab täiendavaid turundustegevusi ja seetõttu ka lisakulutusi, kulutuste vähendamise korral tuleb arvestada ka selle mõjuga tulude vähenemisele.
    Olles kogu oma tooteportfelli ja müügi nii üksikasjalikult läbi mõelnud ja üksikosad taas tervikuks kokku pannud, võib juba kindlusega väita, et tee seatud eesmärgi saavutamiseks on selge. Kui see ei ole selgeks saanud, tuleb taas otsast alustada ja leida uued võimalused või leppida kokku uutes, saavutatavates eesmärkides.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.