Kas õlu või sport või mõlemad?

Andres Kärssin 17. oktoober 2001, 00:00

Riigikogu ette jõudnud uue alkoholiseaduse eelnõu keelab alkoholi jaemüügi ?spordiürituse toimumise paigas ürituse toimumise ajal.? Selle rakendumisel kaotaks näiteks peatselt uksed avav Saku Suurhall osa sissetulekutest.

ASi Rocca al Mare Suurhall juhatuse esimees Jaanus Vihandi ei taha täpsustada sponsorrahade sõltumist Saku õlle müügimahust, kuid ilmselge tundub olevat, et ainult Vichy vee müük spordiüritustel ei vasta kummagi poole soovile.

Vihandi sõnul analüüsitakse praegu seaduseelnõu variandi mõjusid, appi on võetud juristid. ?Eelnõu selline sõnastus tuleb üllatusena,? tõdes suurhalli juht. ?Tõenäoliselt tooks see kaasa palju segadust juba puht korralduslikus mõttes.?

Saku nime kannab suurhall järgnevad kümme aastat, selle eest maksis ettevõte kümnendiku halli ehitusmaksumusest ehk siis 17?18 miljonit krooni. Suurhalli igale korrusele on veetud torustikusüsteem ? nn joogipüüton ?, mida mööda voolab Saku õlu.

Õlletehas on juba kätte saanud advokaadibüroost Heta õigusaktide analüüsi kokkuvõtte, kus vaadeldakse valdkonna regulatsiooni teistes Euroopa riikides. Saku suhtekorraldusjuhi Kristina Seimanni sõnul koorub analüüsist välja järgmine sõnum: seadusandlik ja absoluutne alkohoolsete jookide jaemüügi keeld spordiüritustel on Euroopa Liidu, Saksamaa, Prantsusmaa, Inglismaa ja Soome kogemust arvestades pretsedenditu. Samuti puuduvat Euroopa Liidu õiguses siduvad õigusaktid, mis reguleeriksid alkohoolsete jookide müüki spordiüritustel.

Seisukohavõttu seaduseelnõu suhtes plaanib ka õlleliit, sellele viitas Tartu Õlletehase juhatuse esimees Tarmo Noop. ?Olen hämmingus,? märkis ta. ?Selline seadusepunkt pole kellegi huvides, ma ei näe selle taga ühtegi huvigruppi.?

?Ei meile ega Sakule õlle läbimüük spordiüritustel erilist tulu ei anna, küll aga ürituste korraldajatele,? lisas Noop.

Noop ütles, et spordiüritused on tootjale eelkõige olulised turunduse koha pealt.

Majandusministri nõuniku Maria Alajõe sõnul lähtuti seaduseelnõu välja töötades sellest, et sport ja alkohol ei pea olema koos. ?Asi tuleneb paljude riikide praktikast,? lisas ta ning tõi näiteks jalgpallivõistlused.

Alajõe lausus, et jalgpallifännid liiguvad paigast paika, mida rohkem kasvab jalgpalli tähtsus Eestis, seda rohkem saame jalgpallifännide tegevust tunda ka siinmail. Aga sponsorrahad ning ürituste toetamine? See on nõuniku hinnangul kahe otsaga asi.

Samas on Alajõe sõnul eelnõu üle praegu võimalik arutada ning ka kompromisse leida, näiteks piiritleda alad, kus saaks spordiürituste toimumise paigas alkoholi müüa.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 11:58
Otsi:

Ava täpsem otsing