Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Ford ei soovita klientidele kasutada täissünteesõli
Fordi autotehas ei soovita üleüldse kasutada oma uutes mootorites tavapäraseks muutunud täissünteetilist 0W/40, 5W/40 või 5W/50 õli. Nii kinnitavad Fordi tehase esindajad Soomes ilmuvas ajakirjas Ford Uutiset. Tehase esindajate hinnangul on täissünteesõlid kuumalt liiga jäigad ja takistavad uute tihedate mootorite tööd, tõstes heitgaaside sisaldust ja kütusekulu ning need võivad mootorit isegi kahjustada.
Seetõttu otsustas Ford luua ise täiesti uus õli. Fordi väljatöötatud Formula SAE 5W/30 õli on mõeldud uutele Zetec mootoriga varustatud sõiduautodele. See on kõrgekvaliteediline, madala viskoossusega ja kütusesäästlik ning seda soovitatakse kasutada lisaks Zetec mootoriga autodele ka kõigis teistes pärast 1997. aastat toodetud Fordides, millel on kas HCS, Endura-E, CVH (va turbo), PTE/PT-E, SOHC, DOCH või Duratec-VE mootor.
Senimaani on enim uutes mootorites kasutatud mootoriõlid olnud täissünteetilised, millel ei ole midagi tegemist ehtsa, loodusliku õliga. Sünteetiliste õlide eeliseks on nende hea vastupidavus aastaaegade vaheldumisel ning ka pikk kasutusiga. Ehtsa mineraalõli eeliseks seevastu on ülivõrdeline libedus. Et neid kaht omadust ühendada, lisas Ford muidu sünteetilisele õlile just nii palju mineraalõli, et saavutada optimaalne libedus, kaotamata seejuures sünteetilise õli põhiomadusi. Kuna tulemus oli igati ootuspärane, soovitab Ford nüüd kasutada täissünteesõlisid vaid häda korral, ehk juhul, kui 5W/30 ACEA A1/B1 kvaliteediklassi õli ei ole saadaval.
Fordiomanike rõõmuks on tehase välja töötatud õli ka odavam kui meie poeriiulitel olev täissünteesõli. Kui viimase liitrihind on reeglina üle 100 krooni, siis Formula SAE 5W/30 liitri hind on 78 krooni, ehk 5-liitrine nõu maksab keskmiselt 390 krooni.
Autor: Eero Põllu