Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Talleggi edu võti on jaotusvõrgus
Tallegg kasvatab 80 protsenti oma toorainest ning selle 80 protsendi piires oleneb oma kogemustest ja oskustest, kuidas linnuga efektiivselt toime tulla, selgitas Talleggi juhatuse esimees Ants Käsper.
Tallegg pluss on äärmiselt lai sortiment, mis on Käsperi sõnul isegi parem kui Skandinaaviamaades. Erinevaid tooteid on 150, kuid koos kõigi pakenditüüpidega kokku on hinnakirjas kokku 400 toodet. ?See ei ole väga ökonoomne, kuid kuna me oleme turul ainsad, siis me ei saa jätta ühtegi ni??i konkurentidele,? räägib ettevõtte juht.
Konkurentide tulekut linnulihaturule takistab see, et värske linnuliha realiseerimise aeg on piiratud ? olenevalt pakendist 5-6 kuni 11-12 päeva ? ja kaugelt seda siis ei too. Ka eeldab see väga head jaotusvõrku.
?Täna kell 15 esitatud tellimus on homme kell 8 Võrus või Valgas täidetud ja see on meie suur eduvõti,? kinnitas Käsper.
Tallegg toodab Eestis müüdavast linnulihast umbes 35 protsenti ning 95 protsenti värskest jahutatud linnulihast. 65 protsendi osas imporditakse linnuliha sügavkülmutatult, kuid ELi toetuste kadudes ja 10protsendilise tolli kehtestamisel vähenes nende toodete müügist saadav kasu, mis omakorda võimaldas Talleggil läbimüüki suurendada.
Mullu suurendas Tallegg eksporti ka Leetu ning laiendas müüki Lätis. Käsperi sõnul on nende areng olnud kiirem ja efektiivsus suurem kui Läti ja Leedu konkurentidel ning see võimaldab hinnatasemelt nendega võistelda.
Samas on Talleggil ka Eesti turul palju teha, sest kui import väheneb, on vaja see oma värske toodanguga katta. Tendents on sinna poole, et varsti on pool turust kodumaise värske linnuliha päralt. ELiga ühinemise järel laienevad Eestile samad tollireeglid mis liikmesriikidel ja siis ei ole USA, Tai ja Hiina külmutatud linnuliha enam nii kasulik importida.
Praegu piirneb Talleggi turg Baltimaade ja pisteliselt Ukrainaga. ELi turule pääsemiseks pole veel veterinaarset heakskiitu, kuid ettevõte taotleb seda. Suures osas on ettevalmistused tehtud ja suuri kulutusi ei ole enam vaja teha. Kui Tallegg tunnistatakse ELi veterinaarnõuetele vastavaks, saab ta kvoodi piires 700 000?800 000 tonni ulatuses müüa oma toodangut ELi maadesse. See teeb aastas 24 miljonit krooni. Euroopas nähakse turgu kallimatele toodetele, mis Eestis hästi ostjat ei leia ? fileetooted ja ahjuvalmis tooted ?Kerge elu? sarjast. q