Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Merko näeb tuleval aastal käibe kasvu
Milline tuleb järgnev aasta Merkole, kas sama, suurema või väiksema käibega?
See sõltub rohkem meist ja vähem Eesti turu kasvust. 2002. aastal on kavas käivet suurendada, see sõltub omakorda sellest, kuidas kasvab käive Lätis ja Leedus.
Miks on Eestis raskem kasvada?
Siin on jaotus rohkem välja kujunenud, konkurents on tihedam. Lätis ja Leedus on võimalik leida projekte, kuna seal on meil võrreldes konkurentidega rohkem kogemusi.
Miks on Merko käive Eestis kukkunud tänavu võrreldes möödunud aasta sama ajaga 9 kuuga 8?
Eelmisel aastal oli suur kasv, tänavu pole selliseid suuri ehitisi nagu SAS Radissoni hotell või multiplekskino. Mullu kolmandas kvartalis oli suur käive. Sel aastal ei õnnestunud seda korrata. Möödunud aasta suure kasvuga tuli käive 1,42 miljardit krooni, sel aastal on eesmärk selle lähedale jõuda.
Kui kaua jätkub käibe langus Eestis?
Palju sõltub siin meist endist. Praegu toimuvad struktuurilised muutused. Teatud segmentides, nagu kaubanduskeskused, on projektid lõppemas ja teistes on kasv suurem. Pigem paigutume ümber elamuehitusse.
Kui suurt käibe kasvu prognoosite järgmiseks aastaks Merko Ehitusele?
Ma ei saa seda täpselt öelda, kuna oleme börsiettevõte. Püüame ja loodame kasvada, esmajoones Lätis ja Leedus. Negatiivseks ei tohiks kasv minna.
Kas Ühispanga prognoositud tänavune puhaskasum 68,9 miljonit ja tuleva aasta kasum 61,2 miljonit on reaalne?
Tänavuse aasta kohta tundub küll nii. Tuleva aasta kohta ei julgeks midagi väita. Võib olla nii, et ei tule nii kõrge tulemus kui 2001. aastal.
Kuidas kavatseb Merko langeval turul häid tulemusi säilitada?
Püüame iga projekti omaette vaadata ja hoida kokku kulusid, näiteks projekti juhtimise kulusid. Materjali pealt ei saa kokku hoida, kuna siin on teatud nõudmised.