Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kallas kogub jalgratturitele raha

    Tallinna Teede erastamisel takistuseks saanud Jalgratturite Liidu sponsoreerimises poole miljoni krooniga on seni süüdistatud põhiliselt firma nõukogu liikmeid Enn Veskimäge ja Priit Vilbat. Viimane jagas omakorda raha jäähokiliidule.
    Taotluse Eesti Jalgratturite Liidu koondvõistkonna toetamiseks 500 000 krooniga allkirjastas aga samal päeval, 15. novembril, kui ettevõtte nõukogu raha eraldas, hoopis rahandusministrist Eesti Jalgratturite Liidu president Siim Kallas, kes pidi olema erastamisprotsessi käivitumisest teadlik. Oma rahapalves rõhus minister Aavo Pikkuusi ja Erika Salumäe aastatetagustele saavutustele, samuti meie esiratturite Jaan Kirsipuu ja Kalle Kriidi kohtadele teises kümnes maailma edetabelites.
    Ettevõtte aktsiate müüki korraldava komisjoni esimehe Charlie Viikbergi hinnangul oli nii suure summa väljaviimine linnale kuuluvast Tallinna Teede ASist mõned päevad enne müüki ennekuulmatu ja sellega tekitati ettevõttele erakordset kulu. Tallinna linnapea Tõnis Palts peatas seetõttu teedefirma juba alanud erastamisprotsessi. Tallinna Teede nõukogu liige Priit Vilba ütles, et ettevõtte kassa oli 11 miljonit krooni ja see oli viimane võimalus kasutada osa sellest ühiskonna hüvanguks.
    Kallas ise eitas oma seotust kõnealuse sponsorlepinguga ja soovitas pöörduda Enn Veskimägi poole, ometi on rahataotlusel just tema allkiri. Jalgratturite liidu peasekretäri Urmas Karlsoni sõnul Eestil praegu sel alal täiskasvanute koondist ei ole ja kogu sponsorraha kulub juunioride peale. Jaan Kirsipuu, kelle nime Kallas oma rahapalves mainis, ütles, et tema on oma klubi palgal ja Eestist raha praktiliselt ei saa. ?Olen jalgratta liidu raha eest mõned korrad vaid arstlikku kontrolli teinud,? lausus ta. Ühe sellise kontrolli hind on 600 krooni.
    Suvel kirjutasid Kallas ja Onistari omanik Igor Savenkov alla sponsorlepingu 500 000 krooni eraldamiseks Eesti Jalgratturite Liidule. Küsimusele, kui eetiline on rahandusministril küsida raha alkoholifirmalt, mille aktsiisilaekumisel tema juhitav ametkond peaks silma peal hoidma, vastas Kallas, et tema amet ei ole sellest kuidagi mõjutatud. ?Alkoholi- ja tubakatootjad peaksidki oma kasumist sporti toetama, sest nende tooted kahjustavad tervist,? leidis ta ja lisas, et vaatamata korduvatele taotlustele pole ministeeriumil plaanis alkoholiaktsiisi langetamise ettepanekut teha. Kallas lükkas ümber ka kahtluse, et jalgrattaspordi varjus võidi toetada hoopis Reformierakonda, mille eesotsas ta on. ?See on välistatud,? kinnitas ta.
    Varem sama spordiliitu juhtinud riigikogu liige Villu Reiljan ütles, et tegu on raske juhtumiga. ?Jalgrattasport on kallis ala ja eks liidu etteotsa valitakse ikka selline inimene, kellele raske ära öelda,? märkis ta.
    Onistari suuromanik Igor Savenkov, kel on viimastel aastatel suur mõju Eesti poliitikute hulgas, ütles, et jalgratturite liit on teinud firmale ettepaneku hakata tuleval aastal nende peasponsoriks, kuid ta kahtleb selle teostumises. ?Turuolukord on raske ja nii suure summaga me kindlasti enam kedagi ei toeta,? selgitas ta. Savenkov mainis ka, et ei saanud selle raha eest sellist reklaami vastu, nagu soovis.
    Jalgratturite liidu peasekretäri Urmas Karlsoni sõnul on spordiliit saanud tänavu sponsorluse korras Onistarilt 500 000 krooni ja EMT-lt kahel korral kokku 250 000 krooni, lisaks on firma Rand ja Tuulberg toetanud võistluste korraldamist 100 000 krooniga. Kultuuriministeeriumi kaudu on tulnud 420 000 krooni. Kogu raha kulub Karlsoni sõnul võistlustele ja ühtki treeninglaagrit korraldada ei saa. Et saaks pretendeerida medaleile rahvusvahelistel tiitlivõistlustel, oleks vaja vähemalt kümme miljonit krooni praeguse 1,7 miljoni krooni asemel aastas, lisas ta. Tallinna Teedelt saadud rahaga tahetakse uuel aastal alustada täiskasvanute koondise loomist ja palgata treener.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.