Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Seisupäev piiril raiskab tuhandeid

Kaido Einama 03. detsember 2001, 00:00

Veoautode piiriületuse praktiline seiskumine Eesti-Vene piiril on pannud Eesti veofirmade juhte kokku arvutama tekkida võivaid kahjusid. ?Liisitud auto kaotsiläinud tööpäev tähendab 2000 krooni otsest kahju,? ütles OÜ Võru Trans juhataja Hanno Järv. ?Ning Eesti veofirmadel on küllalt palju uusi, see tähendab reeglina liisitud autosid.?

Lisaks otsesele kahjule tähendab isegi nelja ööpäevani ulatuv seisuaeg Eesti-Vene piiripunktides saamata jäänud tulu. ?Kui auto paar ööpäeva niisama seisab, tähendab see firmale 5000-6000 krooni saamata jäävat tulu,? ütles ASi Viru Trans logistik Aive Liivaste. ?Iga seisupäev maksab keskmiselt 300 Saksa marka (2400 krooni).?

Liivaste hinnangul suureneb kahju veelgi, kui piirijärjekorras seisva auto tõttu jääb saatmata koorem Euroopasse. ?See tähendab käibe vähenemist korraga 20 000 krooni võrra,? sõnas ta.

Hanno Järve hinnangul jääb OÜ Võru Trans seisval autol igal tööpäeval teenimata 4000 krooni, kokku liigub Eesti ja Venemaa vahel aga 7?10 Võru Transi autot nädalas.

Kümnete autode pikkused järjekorrad piiril toovad kahju eelkõige Eesti veofirmadele.

Kauba vedu Venemaalt Eestisse pole Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi hinnangul kuigivõrd seotud autotranspordiga. ?Valdavalt on tegemist Venemaal asuvatele kaubasaajatele määratud kaubaga,? sõnas ta. ?Samas oodatakse kaupa väga, sest käimas on jõulumüük.?

Eesti-Vene piiril veel autodes oleva kauba riknemise kohta teateid pole, küll aga Vene-Soome piirilt, kus Kuldkepi andmetel on järjekord ulatunud isegi paarikümne kilomeetrini. Veofirmad riknenud kauba eest vastutama siiski ei pea, kui kaup rikneb nn nendest olenematutel põhjustel.

Kuldkepi sõnul on ERAA korduvalt pöördunud nii Venemaa tollikomitee poole Moskvasse kui loodepiirkonna tollijuhtide poole järelepärimistega, mida Eesti pool saaks teha juba kuu aega kestva pikkade järjekordade probleemi lahendamisele kaasaaitamiseks, olukord on aga jäänud muutumatuks.

Mis on piirijärjekordade tegelik põhjus, ei osanud Kuldkepp öelda. ?Oleme saanud vaid informatsiooni selle kohta, et kuna autosid kontrollitakse väga hoolega, siis lihtsalt kiiremini ei jõua,? lausus ta.

Ka veofirmade juhid ei osanud probleemi algpõhjuse kohta midagi täpsemat öelda. ?Nii pikka saba pole tükk aega olnud. Miks see nii on, ma ei tea,? rääkis Järv. ?Põhimõtteliselt on Luhamaa piiripunkt, mille kaudu meie autod sõidavad, suure läbilaskevõimega.?

Viimaste nädalate jooksul on tollikontroll Eesti-Vene piiril ka tundideks hoopis seiskunud. ?Meie firma auto seisis piiril otse tõkkepuu taga viisteist tundi järjest,? rääkis Viru Transi logistik Aive Liivaste. ?Eestist pühapäeval teele läinud auto jõudis Peterburi alles kolmapäeval.?

Luhamaal piiriületusjärjekorras olevad põhiliselt Läti ja Leedu veoautojuhid võtsid ette ajutise protestiaktsiooni, sulgedes autodega tee.

Luhamaa piiripunktist saadud andmetel on Vene tolli töö küll veidi kiirenenud, kuid pühapäeva õhtul ootas piirijärjekorras veel sadakond veoautot. Endiselt pikk oli veoautode järjekord eile õhtul ka Narvas.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing