Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Seisupäev piiril raiskab tuhandeid

    Veoautode piiriületuse praktiline seiskumine Eesti-Vene piiril on pannud Eesti veofirmade juhte kokku arvutama tekkida võivaid kahjusid. ?Liisitud auto kaotsiläinud tööpäev tähendab 2000 krooni otsest kahju,? ütles OÜ Võru Trans juhataja Hanno Järv. ?Ning Eesti veofirmadel on küllalt palju uusi, see tähendab reeglina liisitud autosid.?
    Lisaks otsesele kahjule tähendab isegi nelja ööpäevani ulatuv seisuaeg Eesti-Vene piiripunktides saamata jäänud tulu. ?Kui auto paar ööpäeva niisama seisab, tähendab see firmale 5000-6000 krooni saamata jäävat tulu,? ütles ASi Viru Trans logistik Aive Liivaste. ?Iga seisupäev maksab keskmiselt 300 Saksa marka (2400 krooni).?
    Liivaste hinnangul suureneb kahju veelgi, kui piirijärjekorras seisva auto tõttu jääb saatmata koorem Euroopasse. ?See tähendab käibe vähenemist korraga 20 000 krooni võrra,? sõnas ta.
    Hanno Järve hinnangul jääb OÜ Võru Trans seisval autol igal tööpäeval teenimata 4000 krooni, kokku liigub Eesti ja Venemaa vahel aga 7?10 Võru Transi autot nädalas.
    Kümnete autode pikkused järjekorrad piiril toovad kahju eelkõige Eesti veofirmadele.
    Kauba vedu Venemaalt Eestisse pole Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretäri Toivo Kuldkepi hinnangul kuigivõrd seotud autotranspordiga. ?Valdavalt on tegemist Venemaal asuvatele kaubasaajatele määratud kaubaga,? sõnas ta. ?Samas oodatakse kaupa väga, sest käimas on jõulumüük.?
    Eesti-Vene piiril veel autodes oleva kauba riknemise kohta teateid pole, küll aga Vene-Soome piirilt, kus Kuldkepi andmetel on järjekord ulatunud isegi paarikümne kilomeetrini. Veofirmad riknenud kauba eest vastutama siiski ei pea, kui kaup rikneb nn nendest olenematutel põhjustel.
    Kuldkepi sõnul on ERAA korduvalt pöördunud nii Venemaa tollikomitee poole Moskvasse kui loodepiirkonna tollijuhtide poole järelepärimistega, mida Eesti pool saaks teha juba kuu aega kestva pikkade järjekordade probleemi lahendamisele kaasaaitamiseks, olukord on aga jäänud muutumatuks.
    Mis on piirijärjekordade tegelik põhjus, ei osanud Kuldkepp öelda. ?Oleme saanud vaid informatsiooni selle kohta, et kuna autosid kontrollitakse väga hoolega, siis lihtsalt kiiremini ei jõua,? lausus ta.
    Ka veofirmade juhid ei osanud probleemi algpõhjuse kohta midagi täpsemat öelda. ?Nii pikka saba pole tükk aega olnud. Miks see nii on, ma ei tea,? rääkis Järv. ?Põhimõtteliselt on Luhamaa piiripunkt, mille kaudu meie autod sõidavad, suure läbilaskevõimega.?
    Viimaste nädalate jooksul on tollikontroll Eesti-Vene piiril ka tundideks hoopis seiskunud. ?Meie firma auto seisis piiril otse tõkkepuu taga viisteist tundi järjest,? rääkis Viru Transi logistik Aive Liivaste. ?Eestist pühapäeval teele läinud auto jõudis Peterburi alles kolmapäeval.?
    Luhamaal piiriületusjärjekorras olevad põhiliselt Läti ja Leedu veoautojuhid võtsid ette ajutise protestiaktsiooni, sulgedes autodega tee.
    Luhamaa piiripunktist saadud andmetel on Vene tolli töö küll veidi kiirenenud, kuid pühapäeva õhtul ootas piirijärjekorras veel sadakond veoautot. Endiselt pikk oli veoautode järjekord eile õhtul ka Narvas.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.