Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bännerite asemel multimeediareklaamid

    Kui veebiajastu algas, oli internet veel tasuta ja info seal kergesti leitav. Sisu oli vähem ja reklaamiagentuurid ei olnud seda meediumi veel enda jaoks avastanud. Teadmine, et veebi näol on tegemist odava ja efektiivse reklaamikanaliga, muutis kogu edaspidist suhtumist. Sellest sündiski vana hea bännerreklaam, mis oma uudsuse, lihtsuse ja efektiivsusega tungis kõikjale. Praegu on seda aina raskem mõista, sest tühipalja bänneri, kus kirjas mannetu ?Click here!? või ?Odavad arvutid?, peale keegi eriti klikkima ei kipu. Et veebikodaniku tähelepanu köita, selleks peab palju rohkem pingutama.
    On kindel, et reklaam internetis tasub end ära. Siiski vajab see muutusi, see peab arenema, et ei kaoks atraktiivsus ja suudetaks endiselt ning veelgi rohkem panna surfajaid klikkima.
    Bännerid, millele ei julgeta ega viitsita enam klikkida, on asendatud uute, interaktiivsete reklaamidega, mis võimaldavad reklaamitavat toodet teatud määral katsetada. Selleks luuakse mänge, kus kasutajal on tähtis roll täita; surfaja on see, kes annab loa alustada reklaammängu ning tema on ka see, kes selle lõpetab. Ootamatult ja vastu tahtmist ei suunata enam kedagi edasi.
    Tähtis roll on meelelahutusel. Hea näide on IBMi reklaam, kus tuleb hiirega liigutada üle tänaval jalutavate inimeste, et teada saada, kes ja millistel põhjustel häkkimisega tegeleb ja andmeid ohustab.
    Selline reklaam on võimalik tänu flash?ile, mis on uue online-reklaami keskmes. Macromedia flash on algusest peale mõeldud peamiselt just rikastatud multimeedia (rich multimedia) loomiseks ja nautimiseks.
    Peale kena vaatepildi, mida flash pakub, on see väga soositud ka oma väikse mahu pärast. Pildi muutmine vektoriteks vähendab selle suurust oluliselt.
    Traditsiooniliste bännerite suurim puudus on see, et need on võimelised klikkijat ainult reklaamija koduleheküljele suunama. Seal tabab teda aga kohe ebameeldiv üllatus: kui pilt, millele ta enne klõpsas, oligi huvitav või ilus, siis nüüd peab ta hakkama meeleheitlikult põgenema igast suunast sadavate pakkumiste eest.
    Selle asemel on võimalik potentsiaalsele kliendile esitleda ahvatlevaid võimalusi ilma, et ta peaks oma algselt positsioonilt lahkuma: siin tulevad mängu presentatsioonid, mille käiku ja esitlusviisi saab klient ise suunata. Kui monitoritootja pakub viit mudelit, siis on võimalik ühes reklaamis tutvustada neid kõiki. Potentsiaalne klient valib loendist endale sobivaima ja satub sama bänneri sees uuele slaidile, kus esitletakse talle just seda kuvarit. Kui temas suudetakse huvi äratada, siis klikib ta edasi ja otsustab lõpuks minna ka tootja leheküljele. Need reklaamid on võrreldes traditsiooniliste bänneritega ka interaktiivsed. Klientide tahe ise otsuseid langetada sunnib ka reklaamitegijaid uusi lahendusi välja mõtlema.
    Igal veebilehel võtab sisu enda alla teatava hulga baite. Suuremate saitide puhul on kõik bitid rangelt arvel, sest veebikodanikel ei ole aega, viitsimist ega tahtmist oodata, kuni sait arvutisse laetakse. Sel põhjusel seatakse reklaamijatele kindlad piirangud. Näiteks Delfis on suurima bänneri maksimaalne suurus 10 KB. Portaali pealehel on ca 10 bännerit ja muud infot. Seega on reklaamide loomisel esmase tähtsusega just maht. 98,6 interneti kasutajatest on Flashi programm installeeritud, kuid ainult sellest ei piisa. Praeguseks on välja lastud kuus Flashi versiooni. Kasulik on silmas pidada, et valminud meistriteost saaksid vaadata ka need, kel pole uusimat versiooni. Statistiliselt on enim levinud Flash 4, mis võimaldab vähem kui uusimad.
    Tavaliste bännerite puhul on sõnum enamasti selge: meil on hea toode, kliki siia ja osta ära. Flash võimaldab interaktiivsust ja paljude lisaefektide kasutamist, mis on vaieldamatult positiivne tegur, kuid siin on samas ka oht muutuda liiga keeruliseks. Ahhetama panevaid reklaame on mitmeid, kuid paljude puhul on autorid unustanud, et eesmärk on siiski toote ja/või firma tutvustamine. Kui reklaami disainer teab tutvustatavast tootest väga palju, siis suvaline surfaja ei ole asjaga enamasti üldse kursis. Suurim oht ongi teha veebireklaami vaid enda mätta otsast vaadatuna, nii et publik jääb kaugele maha. Valminud töö võib olla küll vaimukas, interaktiivne ja tempokas, kuid sealjuures peab see kindlasti olema kõigile arusaadav.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.