Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    M-turundus muutub igapäevaseks

    Mobiilne asjaajamine pole enam mingi ime ? m-maksed on jõudnud trammigi. On ülim aeg, et ka turunduses tehtaks ruumi mobiilsele kommunikatsioonile. Praeguse tehnoloogia juures on kõige paindlikum mobiilse tarbijakommunikatsiooni viis SMS.
    Kui internet ja selle kasutatavuse statistika on juba täiesti arvestatav osa tarbijakommunikatsioonist, siis mobiilne turundus on alles lapsekingades.
    Turunduses on mobiiltelefonil veel arenguruumi, sest SMSi saab peale lihtlabase reklaami kasutada turunduskommunikatsiooni vahendina veel väga mitut moodi ja erinevatel eesmärkidel ? ühe- või kahesuunaliseks kommunikatsiooniks, samuti turundusuuringuks.
    Mobiiltelefoni eelis on kiirus ja kompaktsus ning see, et sihtrühmaga saab kontakteeruda sõltumata ajast ja kohast. Samuti on SMSile reageerimise aeg tavaliselt lühike.
    M-turunduse sihtrühmaks on kõik, kellel mobiiltelefonid, eriti aga 13?25aastased, keda on klassikaliste kommunikatsioonikanalite vahendusel nende mobiilsuse tõttu raskem tabada. Kuna suur osa noorte igapäevasest suhtlusest toimub SMSi teel, on tõenäoline, et nad ka SMSi teel saabuvat reklaami pahaks ei pane.
    Siiski tuleb selle vanuserühma poolehoiuks teha midagi enamat kui saata paar lauset teksti nende telefoni: pakkuda dialoogi- või interaktsioonivõimalust. Sellist situatsiooni on kõige lihtsam saavutada mitmekanalilise ja -astmelise reklaamiga, mis tähendaks näiteks tele- või trükireklaami üleskutsega osaleda SMSi teel loosimises või ennustamises, ehk m- ja klassikaliste kanalite mis tahes kombinatsiooni.
    Näiteks ?mängi ja võida? äratab tähelepanu ning nõuab vastust nii SMSis kui klassikalises meedias. See aga eeldab interaktsiooni ja tähendab seda, mida m-turunduskampaaniat plaanival ettevõttel kõige rohkem vaja ? huviliste telefoninumbreid ja ühtlasi nõusolekut saada SMSi teel kommertsteateid.
    M-turunduse eesmärk võib olla uute klientide leidmine, kliendirahulolu või tuntuse suurendamine, imagokujun-dus, edukam müük, lisandväärtus või turundusuuring.
    Nii süütu kui m-turundus ka ei tundu, ei tohi unustada, et taskutelefon kuulub inimeste privaatsfääri ning selle kuritarvitamine tasub valusasti kätte. Selle tulemusena võib m-turunduse efekt olla soovitule vastupidine ning imagole kahjulik.
    Praegu on m-turunduse osa meid ümbritsevas reklaamivirvarris ja ka turunduseelarvetes tagasihoidlik, kui mitte olematu. Prognooside kohaselt muutub m-turundus peagi niisama loomulikuks igapäevaelu kaaslaseks nagu internetireklaamgi.
    M-turunduse tulevik kuulub tõenäoliselt kirevatele SMSidele ja asukohapõhistele pakkumistele. Kindlasti on arenguruumi ka WAP-teenustel, mis on hetkel kallid ja interneti arengust maas.
    Pole kaugel aeg, kui suurematelt firmadelt hakkame saama SMSi teel reklaamvideoid, väiksematelt värvilisi pilte; olenevalt asukohast kubiseb telefon näiteks pitsareklaamidest, ümber nurga asuvate kingseppade aadressidest või teadetest soodsa õlletoobi kohta. Lisaks sisaldab arvamus- ja elamusküsitlusi äsja nähtu-kuuldu kohta.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Balti aktsiad jätkasid taandumist
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus teist börsipäeva järjest miinuses, taandudes täna 0,64%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.