Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Automüüjad ootavad hinnatõusu

    Väljaspool ELi toodetud autodele hakkab kehtima 10 imporditoll, samas on oodata ka Euroopas toodetud autode hindade ühtlustamist. Milliseks autoturg lõpuks kujuneb, ei oska automüüjad arvata.
    ?Praegu ei julge keegi prognoose teha,? tunnistas Mercedeste ja Ameerika autode müüjana tuntud Silberauto turundusjuht Üllar Born. ?Kõik hakkab sõltuma hetke turusituatsioonist ja lähisriikide turust. Kindlasti pole see nii lihtne, et seal tuleb kümneprotsendine impordimaks, seega laksame siin kah kümme protsenti otsa.?
    Veho Eesti Citroeni divisjoni juhi Mihkel Vaksi sõnul kaovad Euroopa Liidus ka autode maksueelsed hinnavahed, seni on tehased müünud eri piirkondadesse autosid eri hindadega. ?Odavamaks kindlasti ei lähe,? kinnitab ta siiski.
    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Liidu juht Jaak Uudla märkis, et Korea autode müüjad ei saa endale hinnatõusu ilmselt lubada. ?Minu teada Korea tootjatel pole Euroopas tehaseid. Kui tootjad üritavad konkurentsis püsida, teevad nad diileritele ilmselt mingeid soodustusi.? Uudla sõnul sõltub Korea autode müügiedu peamiselt just müügihinnast.
    Ka Aasia autode müüjad tunnistavad, et impordikulude tõusu ei saa nad kliendi kanda jätta. ?Praegu on pooleli läbirääkimised tehasekompensatsiooni üle,? märkis Hyundai müüja Korea Auto tegevdirektor Margus Mikk. Tema sõnul on usutav, et Euroopa turul püsimiseks peab Hyundai lihtsalt oma kasumimarginaali vähendama.
    Samas jäävad mitmed Jaapani autodena tuntud mudelid impordimaksust puutumata, sest näiteks Mazda2, Toyota Corolla ja Nissan Avensis on toodetud Euroopa tehastes. Samuti on ühe levinuima nn Ameerika auto Chrysleri tehased Euroopas.
    Kagu-Aasia autodele eelistab EL Venemaa autotööstust, nn üldise soodussüsteemi (GSP) tõttu saab Vene autode imporditolliks 6,5. Lada Eesti turundusjuht Indrek Jakobson aga AvtoVAZi heldusele ei looda. ?Suure tõenäosusega pole tehaselt midagi loota,? tunnistas ta. ?Mingil määral ilmselt hinnatase tõuseb ja jõuab sellega järgi Euroopa autodele. Klient võib seetõttu hakata otsustama Euroopa auto kasuks,? muretses Jakobson. Tema sõnul teevad automüüjad tõenäoliselt plaane nii hinnatõusu kui -languse puhuks. ?Ühelt poolt tahaks hirmutada, et nüüd on viimane aeg auto ära osta, aga see pole õige. Tuleb ära oodata ja vaadata, mis juhtuma hakkab,? lisas Born.
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Luureülem: Harkivi vallutamiseks oleks vaja 300 000 meest
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Venemaa relvajõud on jätkanud Harkivis avatud uue ründesuuna edendamist, aga selle vallutamiseks piisavat hulka vägesid piirkonnas pole, rääkis kaitseväe luurekeskuse ülem kolonel Ants Kiviselg tänasel pressikonverentsil.
Slovakkia peaminister pole enam eluohtlikus seisundis
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.
Slovakkia peaminister Robert Fico ei ole enam eluohtlikus seisundis, vahendas Reuters ministri teadet.