Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kogenud liiklushuligaan jätab parkimiskontrolöri pika ninaga

    Anonüümmenetlust, st kojamehe vahele jäetud trahvikviitungit enam ei tunnistata, seetõttu on auto teisaldamine sageli ainus võimalus hoolimatut juhti korrale kutsuda. Kuid tuleb ette olukordi, kus kardetud treilerimeestel tuleb alla vanduda.
    Neliveolise autoga on nipp üsna lihtne, eriti neile, kes autokoolis külgboksi-harjutuse hästi selgeks saanud. Teisaldajate elu raskeks tegemiseks pargib kokkuhoidlik juht auto ratastega vastu äärekivi (ettevaatust ilukilpidega!).
    ?Kui mõlemad sillad on blokeeritud ja auto vastu äärekivi pargitud, on tõesti raske vedada,? tunnistas suliparkijatega kokku puutunud inimene.
    Neliveolisel autol, millel käik on sisse jäetud, ongi kõik neli ratast blokeeritud, mistõttu peavad autoteisaldajad neile ühe rattapaari alla n-ö teisalduskäru tõstma. Kui auto on pargitud oskuslikult, jääb treilerimeestel vaid käsi laiutada ? käru sinna alla juba ei aja.
    Kui teisaldajatel rohkem kannatust on, saab auto alla ajada ka väikesed lisarattad, millega auto teeservast eemale puksida saab. ?Kui see protsess võtab liiga kaua aega ja hakkab liiklust takistama, jätame mõnikord auto võtmata ka,? tunnistab anonüümsust palunud nooremkontrolör.
    Tiheda liiklusega kohas üle paari minuti rikkuja äravedamiseks ei kulutata: ?Üldiselt kulub auto teisaldamiseks koos piltide tegemisega nii minut-paar.? Sajast autost paar kavalamat jääb kontrolöri kinnitusel niimoodi parklasse vedamata.
    Parkimise korraldajatele valmistavad siiski rohkem peavalu nn siniste numbritega autod. Diplomaatilise numbriga autod on puutumatud ja nende juhid sellevõrra ka jultunumad.
    ?Kaubamaja juures Laikmaa tänaval on teisaldamise märk üleval, aga igal õhtul seisab seal mõni siniste numbritega masin,? kinnitas kontrolör. ?Need on väga suured rikkujad, pargivad ikka kuhu tahavad.?
    Samas ei maksa loota autojuhtide seas levivale uskumusele, nagu piisaks käsipidurist ja käigu sissejätmisest ? esiteks saab paljudel automarkidel üht otsa üles kergitades kergesti ligi käiguhoovastikule, nii et käigu väljavõtmine pole probleem, ning kui see ei peakski õnnestuma, tõstetakse autorattad samamoodi kärule.
    ?Oleme omajagu Porschesid ära vedanud, automarkide järgi küll vahet tegema ei hakka,? kinnitas liiklusteenistuse ametnik. ?Hummerit tõesti ei saa võtta. See on liiga raske, jõud ei käi üle.?
    Probleeme valmistavad ka väga madalad autod (näiteks õhtuti Niguliste ja Harju tänava nurgal seisev madalate spoileritega Audi) ? neid on raske ilma autot kahjustamata ?komandeeringusse? viia.
    Kuid kõigest raske, mitte võimatu, kinnitab sama kontrolör. ?Kui see meie jaoks põhimõtte küsimus oleks, siis võtaks ära ka.?
    Ka anonüümsed parkimistrahvid pole siiski liikluse parandamisel lahendus, usuvad asjatundjad. ?Muidugi oleks mõnikord vaja võimalust rikkujale nn anonüümset trahvi teha, aga see ei tee vales kohas seisvat autot ohutumaks. Auto viime me ära ikka siis, kui ta on ohtlik või pargitud teisaldusalale. Trahvi eesmärk on see, et karistus teeks inimesele midagi selgeks.?
  • Hetkel kuum
Eksperdid: ettevõtjal on lihtsam kaitsta vilepuhujaid laiemalt, kui seadus nõuab
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Eesti võttis vilepuhuja kaitse seaduse vastu sedavõrd kitsa kohaldamisalaga, et ettevõtjatel on lihtsam võimaldada probleemidest teavitamist laiemalt, kui neilt nõutakse, ning näidata seeläbi üles kõrgendatud ühiskondlikku vastutust, kirjutavad advokaadibüroo Sorainen partner Karin Madisson ning sama büroo jurist Karl Oskar Pungas.
Nädal Balti börsil lõppes positiivse noodiga
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Balti börsi koondindeks Baltic Benchmark edenes täna 0,26%. Tõusid nii Tallinna kui ka Vilniuse börsid, Riia oli languses.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Konkurentsiameti juht kaotas ametnike 13nda palga: mulle ei mahtunud see pähe
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Kui Evelin Pärn-Lee oli konkurentsiametit juhtima asunud ja luges esimest korda ameti tulemustasude reeglistikku, oli tema kui jurist üllatunud.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Riik süstib Hinrikuse ja Tamkivi fondi 10 miljonit riskiraha
SmartCapi Riskikapitalifond osaleb 10 miljoni euro suuruse investeeringuga kogenud asutajate juhitud Plural Fund II 500 miljoni euro suuruses rahastusringis.
SmartCapi Riskikapitalifond osaleb 10 miljoni euro suuruse investeeringuga kogenud asutajate juhitud Plural Fund II 500 miljoni euro suuruses rahastusringis.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.