Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kauplus lähtub sihtkliendi huvidest

    Tootjate ja maaletoojate jaoks on elutähtis, et just nende kaup oleks kõigis olulisemates poodides sees ja võimalikult suurel letipinnal. Kaubad, mis kõikjal meile silma torkavad, tunduvad kõige populaarsemad. Alati see nii ei ole ja kaupmees peab pidevalt valima, mida müüa, mida mitte. Miks ta ühe või teise kauba kasuks otsustab?
    Esiteks peab aru andma, et kõiki tooteid ei õnnestu kauplusel kunagi müüki võtta. Otsustamisel on kaks tähtsat asja - nõudlus (või selle loomise võimalus) ja tarnete stabiilsus. Maaletoojad, kes toovad vaid ühe konteineri ja püüavad kauba kohe põhisortimenti sisse saada, seda reeglina ei saavuta. Klient eeldab, et kaup, mida ta on harjunud tarbima, on sortimendis sees pidevalt. Hankijal peab endal olema toodet piisavalt või võimalus seda vajadusel kiirelt juurde tuua.
    Selveris vaatame sortimendi üle iga kuu ning siis teeme selliseid jooksvaid muudatusi, mis puudutavad olukordi, kus tootja või maaletooja lõpetab toote tarnimise või toimub kaupluseletilt kaduva toote asendamine uuega. Valiku aluseks on kliendi soovid ning eelistused. Selveri valikus on nii rahvusvaheliselt tuntud kaubamärke (Kellogg's, Colgate, jne), kui kohalikke, nii suuri kui väikseid tootjaid (Tallinna Selverites nt Viimsi Lihatööstus, Saida Farm jt). Eelistatumad on väikeste tootjate seas need, kes on toodavad kindlat toodet ning otseselt ei konkureeri suurte tootjatega.
    Uue toote turuletoomisel on tootja eesmärk, et kaup jõuaks poodi võimalikult kiiresti. Selleks peab tootja-maaletooja umbes kuu ette mõtlema. Nt Meieri Rohelise Õuna Haps jõudis müügile kaks päeva peale tootmisse lülitumist.
    Sagedamini esineb jooksvat toodete müükilülitamist kiiresti riknevate toodete kategooriates, samuti hooajast tingitud tootevahetused. Maasikad on väga nõutud kaup eelkõige suvel, kui saab pakkuda kohalikku marja. Sageli meenuvad turunduskäigud tootjale alles siis, kui toodangut juba lattu veetakse. Toote turuletoomisel tahavad maaletoojad tihti ka katsetada, kas turul selle toote järele on nõudlust. Selleks valivad maaletoojad välja testkaupluse. Teatava müügiaja järel otsustatakse, kas kaupa hakatakse müüma või mitte. Selver on olnud testkaupluseks nt Jacky pudingitele.
    Selleks, et tootjad-maaletoojad saaksid oma kaupu paremini turustada, pakuvad kauplused neile võimalust osta ka kauplusesiseseid reklaampindu. Oleme Selveris andnud tootjatele-maaletoojatele võimaluse sortimendiväliste toodetega osaleda kampaaniates. Paremini läinud kaubad oleme lisanud püsisortimenti. Kampaaniates osalemine on tootjatele ja maaletoojatele täiendav võimalus oma kauba poodi saamiseks.
    Kaupluse eesmärk on kujundada sihtkliendile sobivaim toidu- ja tööstuskaupade valik. Ostujuhtide ülesanne on kliendi aja väärtustamiseks teha esmane valik. Kliendi jaoks ei ole tähtis mitte see, et poes oleks palju kaupa, vaid see, et ta saaks talle vajaliku kauba võimalikult kiiresti kätte.
    Nii tootja, maaletooja kui kauplus tahavad klientidele pakkuda võimalikult head valikut võimalikult mõistliku hinnaga - et mahud oleksid maksimaalselt suured, sest kaubandus on mahu äri. Samas ei võimalda piiratud kaupluse pind ja sellest tulenevad ressursid rahuldada ei kõigi tootjate-maaletoojate ega ka kõigi klientide huve. Kauplus peab teadma, kes on tema sihtklient ja lähtuma eelkõige tema huvidest.
    Artikli vahendas kommunikatsioonibüroo Powerhouse.
  • Hetkel kuum
Mihkel Nestor: kui hull on lugu investeeringutega? Üldse mitte nii hull
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Levinud narratiivi kohaselt on kiire palgakasv, vohav bürokraatia ja maksutõusud muutnud Eesti ettevõtluskeskkonnana ebasoodsaks ning suunanud uued investeeringud siit minema. Numbritele otsa vaadates on nende väidetega väga raske nõustuda, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Hõbe lõi kirkalt särama ja kipub kullast kasumlikumaks
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Kulla väikevend ja vaese mehe kuld hõbe on tänavu kollasest metallist kiiremini kallinenud. Analüütikud toovad välja, et järjepidev puudujääk turul võib hõbeda järgnevatel aastatel kullast isegi eredamalt särama panna.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kuidas ehitada kriisikindlat ettevõtet: Infortari põhimõtted “Kui Infortari läksin, küsiti, kas lähen pensionile”
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Tallinki ja Eesti Gaasi omanik ning lisaks kinnisvaras tegutsev börsiettevõte Infortar on end teadlikult ehitanud firmaks, mis kriiside ajal mitte ei kannata, vaid leiab uusi võimalusi ja kasvab.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohitid: kinnisvara hind jõuab aastaga tippu
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Kinnisvara hinnad tõusevad peagi vanade tippude juurde, rääkis Liveni tegevjuht Andero Laur nädala kuulatuimas saates “Investor Toomase tund”.
Euroopa tarbijaühendused esitasid Temu peale ühiskaebuse
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.
Euroopa tarbijaühenduste hinnangul pole Hiina odavkaubandusplatvorm Temu pakkunud klientidele seaduses nõutavas ulatuses tarbijakaitset ja kasutab keelatud manipuleerivaid kauplemisviise.