Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mehed on brändikesksemad ostjad

    Ariko Marketingi korraldatud noorte (vanuses 15?23) tarbimiskäitumise uuringust selgus, et enam-vähem brändilojaalselt käitub ostul kolmandik noortest. Kaubamärki ei jälgi teadlikult 46%. Veerand noortest on põhimõtteliselt kaubamärkide vahetajad.
    Mehed on veidi brändikesksemad kui naised, sest naistel kuulub ilmselt sagedamini ostetavate kaupade hulka ka enam selliseid, kus katsetamine on oluline (kosmeetika, hügieen jms).
    Uuringust selgus ka, et mida jõukamad noored, seda brändikesksemad on ostud. Samuti näitas uuring, et vanem rühm noori on veidi brändikesksem kui noorem rühm. Suurte ja kallite kaupade ostu puhul (tehnika, koduelektroonika, jalgrattad, autod jms) on brändi mõju noortele väiksem kui igapäevakaupade ostul.
    Suurte ja kallite kaupade ostmisel püüab brändilojaalselt käituda vaid 36% noortest. Üle poolte küsitletutest aga ei jälgi teadlikult kaubamärki.
    Tõenäoliselt omab siin suhteliselt suurt kaalu hind, sest mida jõukam rühm, seda brändikesksemad on ostud.
    Ka suurte ja kallite kaupade ostu korral on mehed brändikesksemad kui naised. Vanusest tulenevat erinevust kahes põhirühmas pole.
    Ühele firmale on lojaalsed pooled noortest. Kuna püsiva iseloomuga teenuste hulka kuuluvad ka valdkonnad, kus on tegu lepingulise suhtega (pangateenused, mobiilside, autoremont), on suurem lojaalsus ühele firmale või brändile ka loomulik. Firmade paralleelkasutust, vastavalt soodsamale pakkumisele, harrastab 28% vastanutest. Ülejäänud 21% ei kasuta mingit püsiteenust.
    Eestlased on ühele firmale lojaalsemad kui venelased ning viimased harrastavad veidi enam soodsamatest pakkumistest tulenevat teenuse paralleelkasutust.
    Madalaima jõukusgrupi jaoks on püsiva iseloomuga teenuste tarbimise firmalojaalsus suhteliselt tundmatu probleem, sest 41% neist ei kasuta mingeid püsiteenuseid. Muudes jõukusrühmades olulisi erinevusi pole.
    Seega, kui läänes on viimastel aastatel tõsiselt räägitud noorte teadvuse ja eluhoiakute sisustamisest (loe: risustamisest) brändide poolt, siis Eestis see päriselt nii veel pole. Kuid ka põhjus näib olevat selge ? selleks pole piisavalt raha. Kui aga jõukus kasvab, ja seda me kõik loodame, on protsess samasuunaline. See ilmnes ka selgelt saadud tulemustest ? mida jõukam noor, seda brändikesksem tarbimine.
    Käesolev materjal on väljavõte noorte tarbimiskäitumist laiemalt käsitlevast ja mahukast uuringust. Suvel läbiviidud uuringu käigus küsitleti üleriigiliselt 995 noort vanusevahemikus 15?24 aastat.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Heleniuse kinnisvaraarendus sai Kaamose taustaga juhi
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Joakim Heleniusele kuuluva Trigon Capital Groupi kinnisvaraarenduse juhiks sai Kaamos Ehitus OÜ tegevjuhina töötanud Alo Nõmmik, teatas ettevõte.
Euroala majanduskasv hoogustus esimeses kvartalis Eesti majanduslangus Euroopa üks sügavamaid
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.
Nii euroala kui Euroopa Liidu majanduskasv oli esimeses kvartalis aastatagusega võrreldes 0,4 protsenti. Eesti majanduslangus on aga Euroopa üks sügavamaid.