Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinlased väärivad paremat ühistransporti

    23.12.03 Äripäevas muretses Toomas Tauts Tallinna ühistranspordi linnapoolse rahastamise üle (vt - Tallinn taandarendab ühistransporti). Mure on õigustatud, kuid olukorras, kus dotatsioon katab niigi üle 50% kuludest, tuleks probleeme vaadata laiemalt. Seda enam, et need on pikaajalised. Kahtlemata võib leida argumente ühistranspordi munitsipaalomandisse jätmise kasuks, aga kui saamatus selle juhtimisel on nii suur ja krooniline, tuleks mõtlema hakata selle erastamisele (mis ei tähenda veel doteerimise lõpetamist). Mida siis linnale kui omanikule ette võib heita?
    Meenutaks, et kommunismi ehitamise lõpetasime enamikus eluvaldkonnis 1986 koos perestroika algusega. Tallinna ühistransport on kõigi nende 17 aasta jooksul järjekindlalt jätkanud kõigile soovijatele tasuta sõidu pakkumist. Vahelduseks tehakse aeg-ajalt hädakisa, et raha ei ole ja seetõttu tuleb busse liinilt vähemaks võtta, aga raha sisse kasseerida ei üritatagi. Tõsi, vahel on tekitatud meediamull, et alustatakse haaranguid jänestele, mille järel on kioskitest piletid ruttu otsa saanud. Paraku on mullid jäänud mullideks.
    Ühistransporti on juhtunud korraldama tehnikafriigid, kes mängivad omi suurte inimeste mänge. Arusaamatu on, miks maksumaksja neile selle eest palka maksab? Mobiilpilet läks ajaloo prügikasti. Nüüd katsetatakse ostukaardi kaasajastatud variandiga, millel piletitulule ei saa kuidagi mingit efekti olla. Raha makstakse siis, kui ilma sisse ei saa ? järelikult peavad piletit kontrollima bussijuht ja/või konduktor. Koos kontrolli suurenemisega peab paranema kord, nt lahtiste õllepudelitega reisijad ei saaks peale. Viimasel ajal meenutavad linna bussid üha enam veerevaid iseteeninduskõrtse.
    Jääb mulje, et praegustel otsustajatel on ühistranspordiga praktiline kokkupuude märgatavalt tagasihoidlikum kui ekslinnapea Jüri Mõisal, kes kord üle aastate trammiga sõitmas käies teatas, et väga äge oli. Soovitan praegustel linnajuhtidel Mõisa eeskuju järgida, soovitavalt tipptunnil.
    Tallinna transpordijuhid ei ole isegi sellest aru saanud, et vahekäik tooliridade vahel on selleks, et reisija saaks soovitud peatusesse jõudes oma isekohalt ukseni liikuda ja sisenejad omakorda mõne vaba toolini jõuda. Selle asemel arvatakse, et vahekäik tuleb tihedalt inimesi täis toppida. Selleks pannakse väiksema koormuse perioodil liinile väiksemad bussid ? kõik ikka selle nimel, et reisijaid maksimaalselt alandada ja mõnitada.
    Elu on siiski edasi läinud ja see peaks kajastuma kõiges. Tallinlastel ja linna külalistel on õigus normaalsele ühistranspordile, meie majanduse arengutase lubab seda. Oleks loomulik, et teenuse eest maksnud reisijad saavad võrdse kvaliteediga teenuse, mis ei sõltu konkreetse kliendi eripärast. Teiste sõnadega - viisakus on ju kena asi, kuid istekoht peab olema nii 10 kui 60 aasta vanusel reisijal.
    Ühistranspordi tasuliseks muutmine annaks järgmised positiivsed tulemused:
    - väheneks reisijate arv ja busside ülekoormatus, paraneks teenuse kvaliteet;
    - suureneks piletitulu, mis omakorda võimaldaks tõsta teenuse kvaliteeti;
    - koos teenuse kvaliteedi tõusuga suureneks nende inimeste hulk, kes kaaluksid mõtet oma auto seisma jätta ja bussiga tööle sõita. Linna autodega koormatuse vähendamine on üks eesmärk. Autost istutakse bussi vaid siis, kui see on puhas, seal on ruumi ja ümberringi on puhtad, kained ja viisakad inimesed.
    Midagi utoopilist siin ei ole. On hakkama saadud teistes riikides, on võimalik hakkama saada ka meil. Rohkem kättevõtmise asi.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.