Eesti ahvatleb jätkuvalt kõnekeskusi

Kristiina Randmaa 21. jaanuar 2004, 00:00

Üheks selliseks on Tallinnas Viru tänaval asuv Norra ja Suurbritannia kapitalil põhinev kõnekeskus Runway International, kus tehti esimesed kõned napilt kuu aega tagasi. Paarkümmend peamiselt lingvistilise haridusega eestlast helistavad erinevate müügiülesannetega Inglismaale, Rootsi, Iirimaale ja Norrasse, tagades omanikule hinnanguliselt 50protsendilise kokkuhoiu kogukuludest.

Kõnekeskuse juht britt Paul Emmet ütles, et aasta lõpuks peaks töötajate arv kasvama 100 inimeseni, sest tutvustuskampaania Skandinaavia ja Lääne-Euroopa firmade seas käib täie hooga. Eesmärk on saada aastaga 25 klienti.

?See pole riskivaba äri,? kummutas Emmet arvamuse, nagu voolaks lääne korporatsioonide raha Eestisse lihtsalt. Ta tõi näiteks, et Suurbritanniast Indiasse kolinud kõnekeskused on ringiga kodumaale tagasi jõudnud, sest hoolimata suurest hinnavõidust jääb teenuse kvaliteet kesiseks.

Roosikrantsi tänaval asuv teine uus kõnekeskus alustas täie hooga tööd oktoobris, hakates USA firmadele Itaalia ja Prantsuse kvaliteetveine müüma. Vintage Wines of St. Albansi 20 eestlasest värvatut töötab peamiselt õhtu- ja öötundidel, lootes poole aasta jooksul saada lisa paarikümne uue kolleegi näol. Inglismaalt ja USAst pärinevate omanike kõrval omab aktsiaid ka eestlane Artur Palm, kes ärihuvide tõttu loobus võimalusest oma ettevõtmist lähemalt tutvustada.

Uute call center?ite ridu täiendab peagi Tallinnas uksed avav Rootsi IT-firma Solvus, hakates rootslastele ja soomlastele pakkuma arvutituge. Esialgu hakkab 2 miljonit krooni maksma läinud keskuses telefonitoru tõstma 15 väga hea keeleoskuse ja arvutialaste teadmistega inimest, muutes ettevõtmise kogukulud 3?5 korda Soomega võrreldes odavamaks.

?Soome jaoks on Eesti ainuke alternatiiv,? nentis firma koostööpartner, siinse ühe suurema kõnekeskuse Baltcom Eesti tegevjuht Erki Koldits. Tema sõnul ei saa soomlased arvestada tavakonkurentide India, Ungari ja Rumeeniaga, sest seal pole soome keelt kõnelevaid inimesi.

Oma kõnekeskuse avab märtsikuus kullerfirma TNT Eesti, kes hakkab Baltimaadest ja Soomest väljaspool tööaega sissetulevaid kõnesid teenindama. Tööd saab 5?6 inimest.

Ettevõtte juhi Asko Talu sõnul pole kõnekeskuse loomise näol tegu kulude kokkuhoiuga, vaid lisakvaliteedi loomisega, sest seni ei saanud klient töövälisel ajal firmaga ühendust.

Uute tekkivate kõnekeskuste kõrval võib täheldada olemasoleva umbes 50 kõnekeskuse laienemist. Näiteks avas Soome ja Rootsi kõnesid vastu võttev Tallink detsembris Tartus täiendava kõnekeskuse 15 töökohaga, tõstes kõnekeskuse töötajate koguarvu 80-le.

Eesti üks suuremaid kõnekeskusi Transcom Eesti on möödunud aasta algusest kasvanud 80 töötajaga firmast 200 töötajaga ettevõtteks. Transcomi Soome kõnekeskus, kus töötas 40 inimest, sulges mullu uksed.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing