xQ protsess aitab täideviimise võimet tõsta

Silva Laius 26. jaanuar 2004, 00:00

xQ mõõdiku skaala on 0 kuni 100, kus 100 tähendab, et igaüks on täiesti fokuseeritud ja punktuaalselt oma eesmärke täide viimas.

Et mõõta ära organisatsiooni xQ, vastavad kõik liikmed 31-le täpselt formuleeritud küsimusele oma isiklikele võtme-eesmärkidele keskendumise kohta ja selle kohta, kuivõrd sünergilist koostööd nad nende saavutamiseks teistega teevad. Küsimused on Harris Interactive?i poolt 11 054 küsitlusega läbi proovitud ja mõõdavad kahes valdkonnas kaheksa teguri taset, mis mõjutavad täideviimist.

Küsimused on formuleeritud nii, et täpselt välja selgitada, kus võimalikud probleemid peituvad. Näiteks järgmine küsimus uurib eesmärkide selguse kuut taset:

Mis alljärgnevatest väidetest vastab tõele teie üksuse kõige tähtsamate eesmärkide ja sinu rolli kohta nende saavutamisel? Vali kõik, mis sobivad.
1. Oma üksuses oleme otsustanud, mis on meie tähtsaimad eesmärgid.
2. Oma üksuses oleme selgeks rääkinud, mis on meie tähtsaimad eesmärgid.
3. Inimesi tunnustatakse ja premeeritakse, kui nad tegutsevad meie tähtsaimate eesmärkide saavutamise nimel.
4. Üksuse tähtsaimatele eesmärkidele juhitakse korrapäraselt tähelepanu.
5. Saan selgelt aru, mis on minu üksuse tähtsaimad eesmärgid.
6. Saan selgelt aru, mida minult oodatakse, et aidata oma üksusel saavutada neid eesmärke.
7. Mitte ükski neist.

Andmebaasi tulemused näitavad, et tüüpilises organisatsioonis vähem kui 50% töötajatest on nõus, et nende juures need väited kehtivad.

See tähendab, et võtme-eesmärkide puhul valitseb tõsine segadus. Ainult kolmandik vastajatest arvab, et neid tunnustakse just nende eesmärkide nimel tegutsemise eest. Tulemus on tegelikult veel kohutavam. Kõik kuus taset on täideviimiseks vajalikud, aga inimeste arv, kes olid nõus, et kõik kuus kehtisid nende organisatsioonis, oli vapustavalt väike ? ainult 16%. Kuni organisatsiooni iga liige nõus ei ole, et kõik kuus on vajalikud, ei saa rääkida töötajate keskendumist olulisimatele eesmärkidele.

Kujutlege jalgpallimat?i, kus ainult pool meeskonda teab, et mäng käib vastase väravasse ja neist ainult veerand teab, kus see värav asub.

xQ protsess annab tervikliku pildi ettevõtte tasemest mõlemas, nii keskendumise kui ka sünergia valdkonnas.

Mis tähtsus on nendel teguritel? Andmebaas tõendab otsest sidet xQ taseme ja ettevõtte majandusliku edu vahel. Näiteks ütleb ta, et 53% juhtidest ja ainult 12% töötajatest tundsid tugevat seost oma tegevuse ja ettevõtte olulisimate eesmärkide vahel. Uuringud näitavad, et:

- Firmad, kus töötajad tundsid tugevat seost ettevõtte olulisimate eesmärkidega, saavutasid omanikele kolme aasta jooksul neli korda parema tulemuse, kui need, kus seos ettevõtte olulisimate eesmärkidega oli nõrk .

Uuring näitas ka, et ainult veidi üle poole kõikidest töötajatest on pühendunud ettevõtte eesmärkide saavutamisele. Ülejäänud on kas ükskõiksed või negatiivselt häälestatud.

- Ettevõtted, kus töötajad on pühendunud, saavutavad üle 60% parema tulemuse omanike jaoks kui need, kus pühendumus on nõrk.

Võib järeldada, et xQ mõõdik pakub Eesti ettevõtete juhtidele uue tõhusa vahendi, mille abil oma täideviimise võimekust ja seeläbi jätkusuutliku edukust suurendada.

xQ? ? Execution Quotient on McKinsey ja FranklinCovey poolt loodud mõõdik ettevõtte täideviimise võimekuse kaheksa teguri mõõtmiseks. Andmebaas, mis hõlmab kümneid tuhandeid küsitlusi, võimaldab ettevõttel oma täideviimise taset võrrelda samalaadsete ettevõtete nii keskmise kui ka parima 10% tasemega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:37
Otsi:

Ava täpsem otsing