Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Teenindaja peab valima hinna, toote ja teeninduse vahel

    Enamik ettevõtteid suudab suhteliselt hästi kirjeldada oma tegevuse nurgakive, otsustades, mida kindlasti peab tegema. Palju raskem on aga kirjeldada seda, mida kindlasti ei tohi teha. Nii juhtub, et mainekas ja konkurentidest oluliselt parema klienditeenindusega ettevõte korraga otsustab hakata kuluefektiivseks; parimate toodetega ettevõte, oma valdkonna turuliider püüab jonnakalt laiendada oma turuosa hinnatundlike klientidega jne. Need on näited tuntud Eesti ettevõtetest.
    Kuidas ka ei pingutaks, on konkureerimise või eristumise strateegiaid ikka põhimõtteliselt kolm. Toodud näidetes on ettevõtetel olnud raskusi nende strateegiate vahel valimisega. Edu saavutamiseks tuleb valida üks kolmest, kõik kompromissid annavad üldjuhul keskpärase või halva tulemuse. Näiteks, olles tooteliider ei ole mõtet üritada samal ajal konkureerida hinnaga või teeninduse kvaliteediga.
    Kliendil peaks olema kolm põhjust, miks kellegi kasuks otsustada:
    - neil on alati kõige paremad tooted või teenused;- neil on alati kõige madalam hind;- nende juurest on alati kõige meeldivam osta.
    Niipea, kui tuleb hakata kaaluma, millise keskmist hinda, keskmise kvaliteediga tooteid/teenuseid ja keskpärast teenindust pakkuva ettevõttega ennast siduda, muutub valimine raskeks ja keeruliseks ning valikud juhuslikeks. Teisisõnu, konkurente on palju.
    Kui ettevõte on otsustanud eristuda kliendikesksusega, tuleb vastata järgmistele põhimõttelistele küsimustele:
    - Milliste klientidega teenime enim kasumit, millised kliendid viivad ettevõttest raha välja, millistest käituritest klientide kasumlikkus sõltub?- Millistele kliendisegmentidele keskendume? Keda juurde hangime, keda hoiame, kellest loobume?- Millised muutused meid valitud kliendisegmentides lähema kahe aasta jooksul ootavad? Kellest saavad tulevased parimad kliendid?- Milliste käiturite kaudu ja milliseid tulemusi tahame edaspidi valitud kliendisegmentides saavutada?- Milliseid tooteid ja teenuseid pakume oma väljavalitud klientidele täna, mida kahe aasta pärast?- Kuidas väljendub meie kliendikesksus turunduses, müügis ja klienditeeninduses?- Kuidas väärtustame oma parimaid kliente ning kuidas paistab see välja meie hoiakutes ja tegevustes?- Milline on meie tööjaotus kliendisuhete juhtimises, milliseid tegevusi ja tulemusi mõõdetakse ning kuidas nende tegemist ja saavutamist motiveeritakse?- Mida peame teadma oma klientide kohta ja milliseid IT vahendeid klientidega töötamiseks vajame?- Kuidas saavutame töötajate uutmoodi mõtlemise, tegutsemise?
    Vastused nendele küsimustele moodustavad kliendistrateegia, mida võib nimetada ka tegevuskavaks kliendisuhete kasumlikkuse suurendamiseks. Kliendisuhetest tulev kasum ja selle juhtimine on KPMG poolt Eestis 2003. aastal tehtud uuringu kohaselt Eesti ettevõtetel (kokku vastas 59 ettevõtet) kõige olulisem kliendisuhete juhtimise teema.
    Kasum on aga ainult osa väärtusest, mida klient ettevõttele loob. Kliendid on väärtuslikud õppimise allikana, müügitöös referentsidena, heade tunnete tekitajana, soovitajatena, korralike maksjatena jne. Klientide pehmete väärtuste kasvatamine käib põhimõtteliselt samamoodi kui kasumlikkuse kasvatamine. Kliendistrateegia koosneb viiest peamisest tasandist (vt joonist): ? valikud, fookus, eesmärgid; ? kliendikesksed tegevused; ? koostöösuhted, vastutus, motivatsioon; ? kliendiinfo ja töövoog; ? õppimine, innustamine, vastuseisu ületamine.
    - strateegia
    - protsessid
    - organisatsioon
    - IT
    - muudatuste teostamise kava
    Selleks, et koostada üks hea kliendistrateegia, peaks teadma järgmist:
    - kliendisuhete juhtimine (CRM) ? mis see on, kuidas see on korraldatud;- kliendisuhete kasumlikkus ? käibe arvestamiselt üle minna kasumi ja kasumlikkuse arvestamisele, teada kliendibaasi kasumlikkuse jaotust ja käitureid;- seoseid klientide rahulolu, lojaalsuse ja kasumlikkuse vahel ? milline klient on tegelikult kuningas;- tehingu- ja kliendisuhtekeskse lähenemise erisusi ja kliendi elukaarti, selle kasutamist müügis ja turunduses;- turuosa- ja kliendiosakeskse lähenemise erisusi ning neil põhinevaid strateegilisi valikuid;- peamisi meetodeid kliendistrateegia kujundamiseks ja valikute tegemiseks ? ärianalüüs, trendianalüüs, segmendifookus, kliendi väärtusmudel, teenindustasemed, pakkumus, segmendi tulu/kulu eelarve;- kuidas kliendistrateegia teostub kliendiga liituvate protsesside kaudu ja kuidas kujundada kliendikeskset organisatsiooni;- infotehnoloogia ja kliendiinfo kasutamise iseärasusi kliendisuhete juhtimisel;- peamisi õnnestumiste ja ebaõnnestumiste põhjuseid kliendistrateegiate rakendamisel.
    Kliendistrateegia peaks olema igal ettevõttel, kes on otsustanud eristuda kliendikesksusega. Selle koostamisega saab ettevõte põhimõtteliselt ise hakkama.
  • Hetkel kuum
Aimar Ventsel: pildikesi Moldovast, peidetud vaesusega venelikust riigist „kusagil seal“ “Istun seda jutukest kirjutades Chişinău Moldova rahvusköögi restoranis ...”
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Mida me teame Moldovast? Laias laastus mitte midagi, nendib etnoloogiadoktor Aimar Ventsel. Ja valgustab meid.
Keskpankurid ajasid USA aktsiad tippudelt taanduma
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Uusi tippe vallutanud peamised USA aktsiaindeksid taandusid neljapäeval kui keskpankurid viitasid baasintressimäära jäämisele kõrgemale tasemele kauemaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Funderbeami asutaja lahkub tegevjuhi kohalt
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Funderbeami asutaja ja tegevjuht Kaidi Ruusalepp annab oma igapäevased tegevused üle ning jätkab juunist nõukogus ettevõtte asutajana.
Eksperdid leidsid Eesti konkurentsivõime hoidmisel viis murekohta
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
On viis valdkonda, mille kaudu Eesti konkurentsivõimet parandada saaks, kuid lihtsaid lahendusi ja “madalal rippuvaid vilju” on pigem napivõitu.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Finnair hakkab jälle Tartusse lendama
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Soome lennufirma Finnair alustab Helsingist Tartusse lendamist 2. juulil pärast seda, kui Tartu lennujaamas võetakse kasutusele GPS-signaalist sõltumatu lähenemislahendus.
Metsä Group sai Vene äri müüdud
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.
Soome Metsä Group müüs oma Venemaa tütarfirmad kunagisele partnerfirmale ja enam mingit äri seal ei oma, teatas ettevõte börsile.