Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Pagasist leitud keelatud esemete eest vastutab reisija

    Kõige karmimad nõuded kehtivad reisides lennupagasile. Registreeritud pagasis aktsepteeritakse reisiks vajalikke, salongipagasis reisijale esmavajalikke ja väärtuslikke esemeid. Estonian Airi direktori Erki Urva sõnul saab äriklassis reisides kaasa võtta 30 kg pagasit, turistiklassis 10 kg vähem. Lisaks võib salongi võtta käsipagasi, mille maksimaalne kaal kaheksa kg ja mõõdud 45×35×20 cm. Vahepeatuseta Ameerikasse, Mehhikosse või Kanadasse reisi jätkates võib pagas kaaluda ca 32 kg.
    Lisakilode eest tuleb maksta, määrad erinevad lennufirmati.
    Vastavalt Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) ohtlike ainete regulatsioonile ei ole lennukiga lubatud vedada aineid-esemeid, mis võivad normaalsetes, lennutranspordile iseloomulikes tingimustes (näiteks rõhu- ja temperatuurimuutus) plahvatada, tekitada ohtlikke reaktsioone, süttida, kuumeneda või eraldada toksilisi, söövitavaid, samuti kergesti süttivaid aineid, gaase või aure.
    Patareidega töötavad esemed tuleks lahti võtta, et need reisi ajal tööle ei hakkaks. Samuti ei tohi pagasis vedada vedelikke, mis võivad reisija enda ja teiste pagasit kahjustada. Lisaks ei aktsepteerita reisija salongipagasis teravaid relvasid, torke- ja lõikeesemeid.
    Lennueelsel julgestuskontrollil avastatud keelatud esemed kas eemaldatakse reisija pagasist ja reisija kas:
    - ei võta neid lennule ja loovutab need teda saatvatele inimestele;- loobub omandiõigusest vastava eseme suhtes ning keelatud ese hävitatakse;- võib esemed anda teatud tasu eest lennujaama vastavasse hoiuruumi, kuid kõigis lennujaamades ei pruugi sellist hoiuruumi olla.
    Kadunud pagasi hüvitavad lennufirmad umbes 340 krooni (17 SDRi, Rahvusvahelise Valuutafondi arveldusühik) väärtuses kilogrammi kohta.
    Bussiga Euroopasse või Venemaale sõitjail on lubatud kaasa võtta bussisalongi üks käsipagas kaaluga 5 kg, mis ei ületa mõõtmeid 45×35×20 cm, see paigutatakse istmete kohal olevale riiulile. Lisaks võib kaasa võtta ühe kohvri või koti, mis kaalub kuni 30 kg mõõtmetega 70 ×30×55 cm, mis pannakse pagasiruumi.
    ?Pagasi kogus bussiga reisimisel sõltub bussis olevate reisijate arvust. Mida rohkem reisijaid, seda vähem saab iga reisija kaasa võtta pagasiüksuseid,? selgitas Mootorreisi ASi reisiteeninduse juht Ingrid Seppar. Lisapagasi eest tuleb maksta juurde.
    Pagasis sisalduva kohta bussifirma piiranguid ei tee, reisija peab aga kinni pidama tollieeskirjadest.
    Kui kotist midagi keelatut leitakse, tõstetakse reisija pagasiga piiril maha. ?Bussimeeskonnale seletusi nende reisijate kohta ei anta, oli mahatõstmise põhjuseks pagas või persoon,? lisas Seppar.
    Bussifirma vastutab pagasi, aga mitte selles sisalduva eest.
    Laevaga reisides pagasile kaalu- või mahupiiranguid pole. Peamine, et reisija ise oma kotid laevale suudab toimetada. Küll on Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul kaasa keelatud võtta ohtlikke ja kergesti süttivaid aineid. ?Kui keelatud asjadega vahele jääda, saab need üldjuhul tagasi, kui antud probleemist ei tule tõsist konflikti ? vastasel juhul sekkub politsei,? lisas Mägi. ?Erijuhtum on relvad ? need tuleb anda hoiule. Kui sellest keeldutakse, laeva ei lubata. Kui laev on juba merel, antakse relvaomanik sihtsadamas üle ametivõimudele.? Ka peab laevareisija Silja Line?i Tallinna terminali juhataja Triin Rangi sõnul arvestama tollieeskirjadega.
    Õnnetusjuhtumite tarbeks peab reisija ise pagasi kindlustama, laevafirma selle eest ei vastuta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.