Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Õige postitusnimekiri suurendab müügitulemusi

Villu Parvet 17. veebruar 2004, 00:00

Paljude Eesti ettevõtete veebilehti külastatakse tuhandeid kordi kuus. Loomulikult on nende hulgas teatud osa teisejärgulisi kontakte, kuid pikemal perioodil on arvestatav osa külalistest firma olemasolevad või potentsiaalsed kliendid. Enamasti ei suuda ettevõte seda ära kasutada ja tuhanded kontaktid lihtsalt kaovad käest, jätmata mingisugustki jälge.

Üks toimiv võimalus nimetatud kontaktide salvestamiseks on internetileheküljele postitusnimekirja loomine. Paljude ettevõtete juhid, kes sellest kuulevad, on esmalt skeptilised. Levinud on arvamus, et postitusnimekiri on midagi kerglast ja väheefektiivset. Kohati ollakse veendunud, et selle edasine kasutamine on keerukas ning kokkuvõttes ei tasu sellega seonduv vaev end justkui ära.

Tegelikult on aga just postitusnimekiri ning selle oskuslik kasutamine üheks ettevõtte müügitulemusi otseselt mõjutavaks turundusinstrumendiks. Seda muidugi juhul, kui suudetakse vältida tavapäraseid vigu: ebaprofessionaalseid isikustamata e-kirju, segmenteerimata lauspostitust ning postituse tulemuste pealiskaudset analüüsi. Alljärgnevalt on ära toodud süstemaatilised sammud toimiva postitusnimekirja loomiseks ja kasutamiseks.

Esmalt on loomulikult oluline muuta postitusnimekirjaga liitumine ettevõtte veebilehel märgatavaks ja atraktiivseks. Valdavalt on see võimalik liitujale orienteeritud kasude kaudu. Toimivaks lähenemiseks on enamasti kasutajatele millegi tasuta andmine. Hästi sobivad selleks ettevõtte tegevusharuga seotud uuendused, külastajale kasu toovad ideed, tasuta nõuanded või võimalus saada ettevõtte poolt lihtsalt mingi üllatuse osaliseks.

Olles motiveeritud nimekirjaga liituma, tuleb anda liitujale võimalus ise oma huvid defineerida. Valikuid ei pea olema palju, kuid kindlasti on ka paar-kolm huvivaldkonda oluliselt parem kui lihtsalt üks suur ja pikk nimekiri. Oluline on mõista, et inimesed kardavad mõttetut postitust ning seetõttu ei taga ilma huvide määratlemise võimaluseta liitumisvorm usaldust.

Vastavalt liitunud inimeste andmetele on võimalik postitusnimekirju analüüsida ja parandada. Oluline on, et ettevõte jõuaks piisavalt lihtsasti kasutatavate postitusnimekirjadeni. Tuleb vältida liiga pikki ja liiga lühikesi nimekirju. Kui on näha, et teatud huviobjektiga liitujaid on postitusnimekirjas liiga vähe, tuleb muuta liitumisvormi, et nimekiri oleks ühendatud lähima sarnase mahukama nimekirjaga.

See soovitus on äärmiselt oluline. Ettevõtte juhtkond ja IT-inimesed peavad mõistma, et adressaadid otsustavad juba esimese viie sekundi jooksul, kas saabunud e-kirja näol on tegemist neile tööks vajaliku informatsiooniga või lihtsalt prügikirja ehk spämmiga. Suur osa sellest ettekujutusest tekib kirjapõhja visuaalsest disainist lähtuvalt. Kuna tegemist on HTML-lahendusega, on kirjapõhja loomine võrreldav toimiva internetilehe kujunduse valmistamisega.

Uskumatult palju on ettevõtteid, mis avastavad vajaduse saata kiri oma postitusnimekirjaga liitunud inimestele tundides mõõdetava ettevalmistuse tulemusel. See on riskantne, kuna sellisel juhul ei ole sõnum sageli piisavalt läbimõeldud. Saadetakse ebaprofessionaalne kiri kõigile nimekirjaga liitunutele ning tulemuseks ongi probleemid. Reeglina on postituse ajad selgesti planeeritavad ja seotud mitmete varem teadaolevate sündmustega.

Oluline on ka see, et postitamise protsess ei kahandaks kirja efektiivsust. Kindlasti peab olema postitus personaalne ning kiri saadetud selleks mõeldud tarkvaraga, mitte laialt kasutatava isikliku e-posti lugemise programmi abil. Saatmise faasis on elementaarne saada kohe täpne ülevaade sellest, millisel määral postitus õnnestus. Kindlasti peavad olema eraldatud formaalselt valede ja ajutiselt mittetoimivate e-posti aadresside nimistud.

Iga postituse puhul peab olema selge, milline hulk adressaate sai kirja kätte, samuti ka see, kes neist kirja avas. Tänapäevaste postitusprogrammide juures on elementaarne, et fikseeritakse ka postituse saamisest loobuda soovivad isikud ning neist moodustub eraldi mitteaktiivne nimekiri. Iga postituse saatmisega seonduvad suhtarvud ilmestavad hästi selle esialgset efektiivsust ning võimaldavad järgnevaid postitusi efektiivsemalt planeerida.

Pärast postitust on alati võimalik kohandada tegevusstrateegiat, muutmaks järgmised postitused ettevõtte jaoks veelgi tulusamaks. Erinevaid postitusi tehes on võimalik õppida nende resultatiivsusest ning koguda äärmiselt kasulikku informatsiooni adressaatide reaktsioonidest. Kui postitusel ei ole arvestatavat positiivset tulemust, peab midagi muutma. Ei piisa samal madalal tasemel postituste saatmise sageduse suurendamisest.

Õigesti kasutatuna on otsepostitus väga efektiivseks turundustööriistaks. Samas oleneb äärmiselt palju selle tööriista kasutaja kompetentsist. Ühte ja sama postitusnimekirja kasutades võib piisava turunduskompetentsiga inimene õige postitustarkvara abil teenida ühe päevaga ettevõttele kümneid tuhandeid kroone, samas võib turunduses vähekogenud inimene ilma vastava tarkvarata postitades kaotada sama ajaga veelgi suurema summa.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:37
Otsi:

Ava täpsem otsing