Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transport koondub jaotuskeskustesse

    Euroopa on üks peamisi transpordi sõlmpunkte maailmas, olles kõikide tööstusharude võtmeasukohaks. Ajal, mil tootjad vajavad järjest lühemaid tarneaegasid ja jaemüüjad vastavad järjest nõudlikumate tarbijate soovidele, on kaupade efektiivne liikumine Euroopasse ja siit välja kriitilise tähtsusega.
    Viimase kümne aasta jooksul on lennutransporditurg Euroopas kasvanud enam kui 6% aastas. Turul on toimunud märkimisväärsed muudatused, kus globaalsed kliendid soovivad üha paindlikumaid ja läbipaistvamaid lahendusi kogu tarneahela ulatuses. Seetõttu on ka fookus nihkunud kohalikelt teenustelt globaalsetele. Selleks, et kliente hästi teenindada, on oluliseks muutunud globaalsed kaubamahud, suurem ostujõud ja eraldi kokkulepped globaalsete mahtude teenindamiseks.
    Ekspedeerijad arendavad üha enam nn Euroopa värava ehk jaotuskeskuse strateegiaid, et suurendada ostujõudu ja kriitilist massi ning saavutada suuremat efektiivsust kaupade konsolideerimisega, paremaid marginaale ja konkurentsivõimelisemaid hindasid. See hõlmab ka partnersuhete jätkuvat arendamist ja erinevaid vedajatega seotud programme.
    Samal ajal toimub märkimisväärne kasv ka meretransporditurul. Ülemaailmsed konteinerveod arenevad jõudsalt. Hiina kui maailma juhtiva tarbekaupade tootja turu areng on üks olulistest põhjustest. See annab alust prognoosida ka märkimisväärset kaupade impordimahu kasvu Euroopasse.
    Ekspedeerijad peavad laiendama teenuste pakkumist importkaupadele, et püsida konkurentsivõimelistena. See tähendab eelkõige kõrgel kvaliteeditasemel konsolideerimisteenuseid, kulude juhtimist ja tarneahela läbipaistvust.
    Jätkuvalt toimub areng efektiivsema üleeuroopalise autotranspordi infrastruktuuri väljaarendamise suunas, millest on saamas oluline lüli Lääne-Euroopa lennu- ja meretranspordi ?väravate? jaoks. Seega saab tarneahela juhtimise võtmeküsimuseks lennu-, mere- ja autotranspordi võimaluste kombineerimine ühtseks integreeritud lahenduseks, mis suurendab Euroopa kaubavoogude läbipaistvust.
    Kuna klientide vajadused muutuvad, siis toimub konsolideerumine logistikaturul, kus logistikalahendused ühendatakse transporditeenustega, et luua globaalset ulatust. See protsess jätkub.
    Kui turg areneb, tuleb turulolijatel vastu võtta erinevaid väljakutseid ja võimalusi, värskematena turvalisusega seotud küsimused ja Euroopa Liidu laienemine.
    Pärast 2001. aasta 11. septembri sündmusi on kogu transpordisektor jätkuvas valvelolekus. Pidev vajadus leida kompromisse turvalisuse ja paindlikkuse vahel piirab teatud mõttes transpordituru arengut.
    ELi laienemine sellel aastal toob endaga kaasa tootmise üleviimise Lääne-Euroopast ühinevatesse Ida-Euroopa maadesse. Seoses elektroonika- ja autotööstuse tootmise ümberpaiknemisega on juba märgata kaubamahu suurenemist Ida-Euroopa riikidest.
    Lennu-, mere- ja autotransporditurg kasvab kogu Euroopas jätkuvalt, kuivõrd nõudlus efektiivsemate tarneahelate järele suureneb, tekivad säästlikumad tootmiskohad ja tekib suurem tarbimisturg seoses Euroopa Liidu laienemisega.
    Kaupade efektiivsel liikumisel üle Euroopa on võtmeks integreeritud võrgustikud, mis suudavad pakkuda multimodaalseid transpordi- ja jaotusteenuseid ning lisaväärtust andvaid logistikalahendusi.
    Tänapäeva Euroopas on tarneahela juhtimise strateegiate aluseks partnerlussuhete areng, et luua üleeuroopaline turvaline võrgustik ja laiendada võimalusi Kesk- ja Ida-Euroopa piirkondades.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.