Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kesko ja Rimi saavad ühinedes kolmandiku turust
Hetkel tegelevad mõlemad firmad vastastikku ettevõtte väärtuse hindamisega, läbirääkimiste laua taha istutakse kevadel. Siis selgub ka, milliseid kaubamärke ühisettevõte kasutama hakkab.
?Kasutades majandusloogikat ja tervet mõistust võib öelda, et Baltimaad on liiga väike, et siin kasutada mitut erinevat kaubamärki,? ütles Rimi Eesti juht Karmo Kaas-Lutsberg. ?Balti riike tervikuna vaadates on Rimi kett Keskost sammukese ees.?
Kesko ja Rimiga konkureerivat Selveri ketti juhtiva Ain Taube hinnangul tundub samuti mõistlik tegutseda pigem ühe brändi all. Samas polnud Taube kindel, kas on hea plaan võtta üks kaubamärk kõigis Baltimaades ? Lätis on Rimil soodsam positsioon, kuid Eestis on selgelt tugevamad Keskoga seotud brändid. ?Ma ei näe, et see oleks väga otstarbekas, kuna super- ja hüpermarketid on suunatud kohalikule tarbijale,? sõnas Taube. ?Brändingut ja turundust tehakse ikka ühe riigi piires.?
Rimi keti operaatori ICA Balticu tegevdirektori Antonio Soaresi sõnul tuleb enne ühinemist saada konkurentsiameti luba, see loodetakse kätte saada suveks. ?Praegu pole veel päris kindel, kuidas meie koostöö Baltimaades hakkab välja nägema,? sõnas Soares, kes oli siiski üsna kindel, et Lätis asenduvad sealsed Citymaketid Rimidega, kuna Rimi on turul tugevamalt sees ning selle nimi lätlastele tuttavam. ?Ei saa kindlalt öelda, et Ülemiste Rimist saab Citymarket. Seda otsustab klient.?
?Soarese selline avaldus on mulle üllatav,? ütles Kesko Foodi Baltimaade president Seppo Hämeläinen, kelle sõnul pole omanikud veel kaubamärkide jäämise või kadumisega seotud küsimusi arutanud. ?Rimi on tõesti Riias rohkem tuntud,? tõdes Hämeläinen. ?Aga muudes Läti linnades on jälle Citymarket populaarsem,? lisas ta samas.
Aprillis avab Rimi Ülemiste Keskuses uue hüpermarketi, kus 6500 ruutmeetril hakatakse kauplema 35 000 tootenimetusega. Rimil on Eestis viis poodi, 2004.?2005. aastal tahetakse avada viis supermarketit ja võimalik, et veel üks hüpermarket lisaks Ülemistel avatavale. Käivet loodetakse sel aastal kasvatada 500 mln kroonini. Eelmisel aastal oli Rimi Eesti käive üle 200 mln krooni.