Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Veerand juhtidest rikub seadust
?Küsimus polegi üksnes jää või lume olemasolus. Talv algab suverehvidega sõites juba +5 kraadi juures. Seetõttu on teadmine, et tervelt 26% eestlastest läbi talve suverehvidega sõidavad, meie jaoks halb üllatus,? tunnistas Goodyear rehvide müügijuht Eestis Marek Moorus.
Viis soojakraadi on Mooruse sõnul kriitiline temperatuur, millest allapoole liikudes hakkab suverehvis kasutatud kummimaterjal kõvenema. Selle tulemusel kaotab suverehv olulise osa oma suutlikkusest maapinnast ?kinni hoida?, mis aga on turvaliseks sõiduks hädavajalik.
Talverehvis on seevastu suurel hulgal naturaalset kummi, mis hoiab rehvi pehme ja paindlikuna ka väga madalal temperatuuril.
Turu-uuringu viis Goodyear Dunlop 2003. aasta lõpul läbi kogu Euroopas, sh Baltimaades.
Uuringumeetodina kasutati suulisi süvaintervjuusid, igas riigis küsitleti 600 autoomanikku.
Eestis ? nagu kõigis teisteski Balti riikides ? on talverehvide kasutamine seaduse järgi kohustuslik, seaduse eiramise eest võib juhti karistada kuni 3000kroonise rahatrahviga.
Autor: ÄP