Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kullerid loovutavad turgu lennufirmadele

    Viimastel aastatel on lennutranspordialastes kirjutistes kulleriteenust pakkuvate firmade kohta kasutatud mõistet integraator, sest sõna ?kuller? tekitab sageli mulje orientatsioonist dokumentidele või väikesemahulistele saadetistele, mis aga tegelikkuses nii ei pruugi olla.
    Ekspresstranspordi puhul, mida integraatorid pakuvad, on dokumentide veo asemel võtmeküsimuseks kauba toimetamine uksest ukseni võimalikult kiiresti ja ühtse protsessina.
    Rahvusvahelise lennutranspordi puhul, mida pakuvad ekspedeerimisfirmad, on uksest ukseni transport pandud kokku eri teenustest, mida osutavad eri allhankijad: vedaja, kes kauba kliendi juurest peale võtab, tollimaakler, kes vormistab ekspordideklaratsiooni, käsitlusfirma, lennukompanii ja sihtriigis omakorda käsitlusfirma, tollimaakler ja vedaja, kes kauba kohale toimetab.
    Kui need lõigud on kaetud eri ettevõtete poolt, ei pruugi näiteks saadetise liikumise jälgimine olla ühes lõigus sama hea kui teises. Seetõttu võib olla eelis ettevõtetel, kes ise kogu ahelat pakuvad ja omavad ühtset süsteemi ? integraatorite puhul see nii on. Globaalne integraator toimetab saadetised oma auto- või lennutranspordivõrgu ning maaklerteenuse abil kiiresti ja ühtse teenusena uksest ukseni. Seetõttu on teenus vaatamata kõrgemale hinnale kasutaja jaoks mugav ja sageli eelistatud.
    Lennukompaniid on seda tendentsi järjest suureneva ohuna tajunud ja selle vastu abinõud tarvitusele võtnud. Rahvusvahelise Lennutranspordi Assotsiatsiooni (IATA) andmetel möödunud aasta kohta on lennukompaniid ja ekspedeerimisettevõtted ühendatud jõul integraatoritelt turuosa tagasi võitnud. Arvud näitavad olulist suunamuutust: integraatorite kogumaht, mis aastal 2001 oli 17,62%, kahanes möödunud aastal 15,78%ni.
    Ekspertide hinnangul eelistatakse jätkuvalt detailseid tarneahela juhtimisega seotud tooteid ning lennukompaniid ja ekspedeerijad keskenduvad vähem lennujaamast lennujaamani teenusele ja järjest enam lõppkliendi vajadustele.
    Suuremad rahvusvahelised vedajad, sealhulgas Lufthansa Cargo, KLM, Singapore Airlines, Air France, British Airways World Cargo ja American Airlines, on toonud turule konkurentsivõimelised ajalubadusega teenused, mis sisaldavad võimalust toimetada saadetised uksest ukseni. Näiteks Lufthansa Cargo uue tootesarja cd.Solutions. mis arvestab muutuvaid individuaalseid logistilisi vajadusi. Toode koosneb erinevatest teenusemoodulitest, mida omavahel vastavalt kliendi vajadustele kombineeritakse. Uksest ukseni teenust pakuvad Eestis tuntumatest lennukompaniidest veel SAS ja Air France. Sarnaselt integraatoritele on näiteks Air France töötanud välja erinevat tüüpi teenused, mis on mõeldud erineva iseloomuga saadetiste transpordiks.
    Sarnaselt lennukompaniidega arendavad ka ekspedeerimisfirmad välja järjest paremaid IT-süsteeme, mille abil on saadetised jälgitavad kogu transpordiahela käigus. Näiteks on internetis kliendile suunatud infosüsteemid, mis annavad ülevaate mistahes saadetiste liikumisest teenusepakkuja süsteemis, kui sisestada saatelehe number, lähtepunkt, kauba saatja, kauba saaja või muu saadetist puudutav info. Samuti saab interneti kaudu teha broneeringuid ja tellimusi ning koostada aruandeid.q
    Autor: Agnes Hellaste
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.