Laupäev 21. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Uue logo võib eradisainerilt saada 10 000 krooni eest

Eda-Liis Kann 02. märts 2004, 00:00

Vabakutseliselt disainerilt saab ettevõte omale uue logo kordades odavamalt kui tellides selle reklaamiagentuurist.

Holder OÜ tootmis- ja disainijuhi Aigar Lusti sõnul saab vabakutseliselt disainerilt logo ca 10 000 krooni eest, samas kui reklaamiagentuuris tuleb selle eest välja käia vähemalt 100 000 krooni. Tuttavatele aga teevad vabakutselised logo veelgi odavamalt. Näiteks Keskerakonna Noortekogu ninasarvikulogo läks erakonnale maksma täpselt null krooni, kuna üliõpilane Tarmo Tael disainis logo tasuta.

Vabakutselise disaineri Arbo Tammiksaare sõnul teevad vabadisainerid näiteks sõpradele ja tuttavatele logo umbes 3000?4000 krooni eest. Samas küsitakse võõrastelt ja suurfirmadelt tavaliselt 7000?10 000 krooni.

Kinnisvaraekspert tellis uue logo eradisainer Tiina Porgandilt, ütles Kinnisvaraekspert ASi müügi- ja turundusjuht Katrin Kurm-Valojää. Disainerile maksti nii logo väljatöötamise kui ka kogu ettevõtte erinevate kontorite kujunduse eest kokku ligi 40 000 krooni.

ETV turundusjuhi Piret Reinsoni sõnul maksis brändinguagentuuri Identity tehtud ETV uus logo 80 000 krooni (pluss käibemaks). ?Tegu on erihinnaga tänu väga tugevale partnerlussuhtele agentuuriga. Reeglina sellise summa eest nii suurt asja ei saa,? nendib Reinson.

Talleggi turundusjuhi Kaarel Karu sõnul kasutas Tallegg kohalikku reklaamiagentuuri Bates teenust. Firma pakkus kogu paketti ? taustauuringutest kuni korporatiivsete visuaalide paketi koostamise ja pakendite kujundamiseni. Uue logo väljatöötamine maksis 400 000 krooni, kogu kampaania aga kolm miljonit krooni.

Lusti sõnul vahetavad Eesti ettevõtted võrreldes muu maailmaga tunduvalt tihedamini logo. Kui karjuvat vajadust logo vahetuseks ei ole, ei tasu seda ka väga kergekäeliselt teha, arvab Lusti. Kindlasti ei tohiks oma logo vahetada ettevõtted, kelle logo on aastakümnete jooksul rahva mällu sööbinud, nagu näiteks Kalevi kommivabrik ja Liviko.

Üldjuhul on logovahetuse põhjuseks ettevõtte jõuline areng kohalikul turul ehk teisisõnu väljendatakse ettevõtte suuri sisemisi muudatusi ka välispidiselt. Teiseks ja üha olulisemaks argumendiks on ettevõtte laienemine välisturule, mis tekitab vajaduse ühtse rahvusvahelise logo järele. Pole ka harvad juhud, kui logo vahetatakse pärast reklaamiagentuuri vahetust või siis pärast suuri muudatusi ettevõtte struktuuris, ehk siis uue meeskonna nägemus ettevõttest erineb oluliselt vana omast.

Tammiksaare sõnul on reklaamiagentuurides väga levinud võte, et uuele kliendile püütakse selgeks teha, et tegelikult ei vaja ettevõte pelgalt reklaamikampaaniat, vaid kogu korporatiivi imagot tuleb muuta. See toimib ka siis, kui mingit põhjust ei ole logo muuta, nentis Tammiksaar.

Logo eluiga sõltub suuresti selle kujundusest. Lihtne ja arusaadav kujundus peab kauem vastu. Näiteks maailma tuntud moe- ja rõivatööstused kasutavad teadlikult klassikalisi ja väga lihtsaid logosid.

Klementi turundusjuhi Maria Raudsepa sõnul sõltub logo eluiga ettevõtte ja keskkonna muutustest. Kuigi Klementi vana logo oli kasutusel vaid 2,5 aastat, pole välistatud, et uue logo eluiga on 100 aastat.

Tallinna Kaubamaja turundusdirektor Enn Parel kinnitab, et kuna uut logo luues oli üheks eeltingimuseks teatav ajatus, siis loodetavasti kestab see logo aastakümneid.

Lusti sõnul on vastupidine näide üle 7 mln krooni maksma läinud Montoni moebrändi logo, mis on väga tehniline ning vastab täpselt tänapäeva trendile. Montoni logo eluiga on seetõttu ka tunduvalt lühem. Paari aasta pärast on logo aegunud ning vajab taas kas uuendamist või halvimal juhul tuleb see välja vahetada.

- logo 7,4 mln kr
- autor: USA jaekaubanduskonsultatsiooni-firma Retail Planning Associates
- põhjus: tuua turule uus moebränd
- eesmärk: luua rahvusvaheline moebränd, mis aitaks Baltikal kolme aasta jooksul kahekordistada käivet ja kolmekordistada kasumit
- logo väljatöötamise aeg: 6 kuud

- uus logo 1 mln kr
- autor: reklaamiagentuur Smile
- põhjus: sisemised muudatused
- eesmärk: väljendada ettevõttes toimunud sisemisi muudatusi ka välisilmes
- logo väljatöötamise aeg: 12 kuud
- vana logo oli kasutusel: 7 aastat

- uus logo alla 1 mln kr
- autor: Tank
- põhjus: logo oli iganenud
- eesmärk: luua alus uuele kommunikatsioonikeelele ning uutmoodi müügikeskkonnale
- logo väljatöötamise aeg: 6 kuud
- vana logo oli kasutusel: 5 aastat

- uus logo 400 000 kr
- autor: Bates
- põhjus: logo oli iganenud
- eesmärk: saada 5 aasta jooksul Baltimaade suurimaks linnuliha pakkujaks
- logo väljatöötamise aeg: 6 kuud
- vana logo oli kasutusel: 10 a

- uus logo 355 000 kr
- autor: Division McCann-Erickson
- põhjus: ettevõtte tegevussuuna muutumine
- logo väljatöötamise aeg: 2 kuud
- vana logo oli kasutusel: 2,5 aastat

- uus logo 350 000 kr
- autor: Future Brand ja Division McCann-Erickson
- logo väljatöötamise aeg: 4 kuud
- põhjus: 6 kaubamärgi asemel võtta kasutusele üks märk
- eelmine logo oli kasutusel: 12 aastat

- uus logo 150 000 kr
- autor: eradisainer Tiina Porgand
- põhjused: laienemise tõttu tekkis vajadus ühise ja rahvusvahelise sümboolika järele, logo oli iganenud
- logo väljatöötamise aeg: 6 kuud
- vana logo oli kasutusel: 10 aastat

- uus logo 80 000 kr
- autor: Kontuur Leo Burneti tütarfirma, brändinguagentuur Identity
- logo väljavahetamise idee tekkis 3 aastat tagasi
- põhjus: organisatsiooni areng
- eesmärk: kestvus, kvaliteet; et märk kestaks läbi aja ja kannaks rahvusringhäälingule esitatavaid eesmärke, ootusi
- vana logo oli kasutusel: 3 aastat

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing