Kindlustuse kate sõltub klauslitest

ÄP 09. märts 2004, 00:00

Enamasti on selleks CMRi konsultant Renee Mahli sõnul ICC ehk Londoni Kindlustusandjate Instituudi (A) klausel. Seejärel võib A-klauslile lisada tavaliselt ICC klauslitega välistatud peale- ja mahalaadimise riskide ning muude kaubaomanikule oluliste riskide kindlustamise.

ICC (A) klauslid tähendavad täisveosekindlustust kõikide riskide vastu.

Kui klient ei soovi kindlustada kaupa kõikide riskide vastu, siis saab seda teha ka kitsamatel tingimustel konkreetsete riskide vastu, näiteks liiklusõnnetus, tuli või vargus.

Kitsama kindlustuskaitsega ja seega ka odavam veoste kindlustamine toimub klauslite ICC (C) ja ICC (B) alusel.

ICC (C) tingimused katavad peamisi transpordiriske (liiklusõnnetused, tuli, plahvatused, laevaõnnetused) ja sobivad hästi autotranspordile, sh transpordile ro-ro laevadel.

ICC (B) tingimused katavad rohkem riske ja sobivad eriti sellise kauba kindlustamiseks, mille veomarsruudil toimub ümberlaadimisi kaubalaevadele, näiteks konteinerlaevadele.

Mõlemale nimetatud tingimustekogule saab lisada veel üksikuid riske, nagu näiteks kauba vargus, röövimine, kadumine või vandalism.

ICC (C) ja ICC (B) on küll kliendile odavamad, kuid siiski kitsama kattega (kahju peab toimuma teatud riski tagajärjel), ICC (A) klausel seevastu on oluliselt laiema kattega ? ei ole tähtis, millise riski tagajärjel kahju toimub, nn all-risk-kindlustus.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing