Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Logistiku oskusi hakkab tulevikus näitama kutsetunnistus

    Eesti Logistikaühingu juhatuse liige Ain Tulvi selgitas, et kutsetunnistust on vaja, sest diplom või kutsekooli lõputunnistus iseenesest ei tõesta, et inimene on teatud erialal mingil tasemel pädev, et ta tegelikult omab nõutavaid tööoskusi ja -kogemusi ja saab tööga hakkama. ?Tunnistust koolid ise väljastada ei saa, sest huvitatud isikutena ei saa need jääda erapooletuks,? selgitas Tulvi. ?Erapooletu peab olema kutsekomisjon ja selle nimetatud eksamikomisjon.?
    Kutsekvalifikatsioonisüsteem on üleüldine ja hõlmab pea kõiki erialasid, millede kutse omistamise kord pole seadusega teisiti sätestatud, näiteks piloodid, laevajuhid ja arstid.
    Rautakesko logistikajuht Indrek Reismann selgitas, et näeb kutsetunnistuste suurimat kasu võimalikule kutsetunnistuse saajale endale, sest see oleks sertifikaadiks, mis väljendab pädevust oma valdkonnas ja vastavust kutsestandardile. ?Tööandjale on see valiku tegemisel abistavaks, kuid mitte määravaks. Määrab siiski eeskätt varasem töökogemus, isikuomadused ning arengutahe,? selgitas Reismann. ?Kõnesoleva tunnistuse täiendavat tähtsust näen väljapoole Eesti Vabariiki logistika valdkonnas tööle pürgimisel.?
    Praegu uurib näiteks Rautakesko töölepürgijate tausta, teeb erinevaid teste ja vestlusi ning otsib võimalikud kandidaadid. ?Seejärel olenevalt ametikohast osaleb ka logistikajuht võimaliku potentsiaalse töötaja valiku tegemisel ? teadmiste ja kogemuste kontroll, vestlus, võimalik ka kirjalik visioon töö konkreetsel teemal,? lisas Reismann. Tähtsamate ametikohtade täitmisel kasutatakse abiks ka personaliotsingufirmasid.
    Kutsetunnistuste süsteem kehtib pea kõikides Euroopa maades ja üldjuhul peab üks ELi liikmesriik tunnustama teises välja antud kutsekvalifikatsiooni. ?Kutsekvalifikatsioon on antud kutsealal nõutav kompetentsuse tase,? selgitas Tulvi. ?Haridusasutus, mille inimene lõpetab, väljastab tunnistuse või diplomi, mis tõestab, et ta on õppinud neid ja neid aineid, sooritanud eksamid jne.?
    Kuna logistikajuhtimise, laonduse, veonduse ja teistes logistika valdkondades seadused teisiti ette ei näe, kehtivad ka siin kutseomistamise üldised põhimõtted. ?Eriti oluline on kutseomistamine logistikutele ja logistikajuhtidele veel seetõttu, et nende erialade õpetamisega alustati meil alles neli-viis aastat tagasi. Seetõttu on enamus logistikas töötavatest inimestest korraliku ametialase väljaõppeta.? Logistikute professionaalne tase pole seetõttu Tulvi hinnangul sageli piisavalt kõrge, tasemes ja tööalastes otsustes kahtlevad tihti ka tööandjad, mistõttu ei võeta nende otsuseid vahel tõsiselt.
    Kutsetunnistus väljastatakse pärast kutsekomisjoni positiivset otsust reeglina kutseeksami tulemuste alusel. Igal erialal tuleb Tulvi sõnul tõenäoliselt erinev hind. ?Tõenäoliselt jäävad hinnad tuhande krooni kanti,? lisas Tulvi.
    Kui näiteks rahvusvaheliste vedude autojuhtidele on kohustuslik autojuhi II tase, kuna teatud ajast alates ilma selleta rahvusvahelistel liinidel töötada ei saa, siis näiteks veokorraldajate, logistikute ja logistikajuhtide tarvis pole kutsetunnistus Tulvi hinnangul praegu ega lähitulevikus obligatoorne. ?Kuna laojuhataja ja logistikajuht juhivad arvestatavalt suuri kollektiive ning võtavad iseseisvalt vastu kaalukaid otsuseid, siis nendele võiks kohustuslikkuse nõue juba praegu kehtida,? selgitas Tulvi.
    Tunnistusi hakkab väljastama kutsekomisjon, mille moodustavad Eesti Logistikaühingu, Eesti Ekspedeerijate Assotsiatsiooni, Tallinna Tehnikaülikooli, Eesti Transpordi ja Teede ühingu ning Kutsekvalifikatsiooni Sihtasutuse esindajad.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.