Laupäev 10. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Poolkulunud talverehv on etem kui kulunud suverehv

Tõnu Tramm 16. aprill 2004, 00:00

?Lääne-Euroopa teedele mõeldud talverehv, mis on vähem lamellitud, tihti veesoonte ja kõvema rehviseguga, on igal juhul parem kui kulunud suverehv. Sestap ei ole mõtet poolkulunud naastudeta talverehvi kevadel ära visata, kindlasti tuleb keegi, kes need kohe üles korjab ja edasi sõidab,? tunnistab OÜ Rehviekspert direktor Raivo Mererand.

Tema sõnul tasub olla ettevaatlik nende lamellrehvidega, mis mõeldud Skandinaavia turu jaoks ja mis on ülipehme seguga. ?Need kuluvad suvel väga kiiresti ja nendega sõites on auto tuntavalt ebastabiilne.?

Tänavu on ilmunud müügile ka väga laias valikus erinevaid odavaid rehve, küll Aasiast uutena, küll erinevates riikides taastatutena. Näiteks Rootsis taastatud Michelini rehve müüakse Tallinnas suisa 180 krooni eest sõltumata mõõdust. Muidugi ei ole taastatud rehvi põhi enam kuigi tugev ja mingit garantiid sellise rehviga kaasa ei saa. Samuti ei ole odava rehvi haakumine teepinnaga kaugelt võrreldav maailma tippklassi kuuluvate rehvide omadega. Kui aga terve jooksu täiesti uusi suverehve võib suisa supermarketist paari tuhande krooni eest kätte saada, pole imestada, et paljud just seda varianti eelistavad.

?Kui auto läbisõit pole suur, on soodsa hinnaga suverehvi ostmine õigustatud. Kuid siin peab arvestama näiteks seda, et kui Rootsis testiti umbes 20 eri marki suverehvi, siis odavaima ja kalleima hinnaklassi rehvi pidurudusmaa kiirusel 100 km/h erines tervelt 20 meetrit. Siin on, mille üle mõelda,? lausus Mererand.

Seetõttu ei maksa enda ja oma auto tervise huvides rehvidesse investeerimisel kokku hoida neil, kelle rahakott vähegi paksem ja auto läbisõit suurem. Tipptehnoloogiliselt valmistatud rehvijooksude valik on suur, olgu see siis kas Continental, Nokian või Pirelli, mida on tänavu mitmete erinevate rehvitestide võitjaiks tituleeritud.

Nende edu näiteks Dunlopi, Goodyeari ja Michelini ees on vaevuhoomatav, mistõttu kõik nad on oma hinda väärt. Komplekti hinnaks tuleks siis rehkendada aga juba vähemalt 4000 krooni ja üle selle.

Näiteks üks selle suve enamreklaamitud rehviuudiseid: vihmarehvi GoodYear Hydragrip hinnad algavad 1200 krooni kandist, aga sportlikumad versioonid jõuavad teisele poole 3000 krooni piiri.

Üks asi on rehvid osta, teine asi need alla panna. Paljud rehvimüüjad teenindavad neilt uue komplekti rehve ostnud kliente eelisjärjekorras ja vahel ka suisa tasuta.

Tavainimesel on otstarbekas omada kaks komplekti velgesid, näiteks talverehvid plekkvelgedel ja suverehvid valuvelgedel. Sellisel juhul saavad paljud ka ise rataste vahetamisega hakkama. Küll aga tuleks rattad lasta enne ära tasakaalustada või kui tunglemine rehvivahetustöökojas tõesti väga suur ja rool käes suisa laperdama ei hakka, võib seda teha kohe pärast suure sagina möödumist.

Tallinnas on rehvivahetuspunkte jalaga segada, hinnad kõiguvad plekkvelgede puhul 220?300 krooni vahel. Väljaspool Tallinna on keskmine rehvivahetuse hind veidi madalam, ehk ca 180?200 krooni. Veidi kõrgem on hinnatase firmateenindustes, see jääb keskmiselt 350 ja 450 krooni vahele. Siinjuures tasub uurida, kas rehvivahetusele on eraldi hinnakiri või lähtub see tunnihinnast. Tunnihinnaga rehkendatakse täisrehvivahetuse (ratas alt, rehv maha, uus rehv peale, tasakaalustamine ja ratas alla tagasi) kestvuseks tund või isegi veidi enam. Tükihinnaga töökodades aetakse sama asi reeglina joonde poole kiiremini. Kui aga tegemist valuvelgedega, on vahetushinnad ca 40?80 krooni kallimad ja aega kulub kauem. Eeskätt röövib aega tasakaalustamine, sest paljudele valuvelgedele pole võimalik paigaldada tavalisi tasakaalusid ja need tuleb liimida.

?Paljude arvates on ükskõik, millises putkas ta oma auto rehve vahetab, peaasi, et hind oleks soodne. Meie kogemus näitab, et paljud putkakliendid pöörduvad hiljem meie poole, sest rehv on balansist väljas. Kui pink ei ole vastava mõõdu järgu kalibreeritud, võid aparaadi järgi raskusi külge laduda palju tahes, rehv jääb ikka tasakaalust välja,? tõdes OÜ Rehviekspert direktor Raivo Mererand.

Tartu Tamme Lions Club ja Hinkus AS korraldavad tänavu koos partneritega rehvimüügi kaudu annetuste korjamise MTÜ-le Tartu Kristlikule Noortekodu. Kampaaniaga on liitunud mitmed Eesti juhtivad rehvimüügifirmad, hetkel on müügil neli GoodYeari rehvikomplekti, mille alghinnad on ligi poole odavamad jaehinnast: Hydragrip V 195/65R15 alghinnaga 3500 krooni (jaehind ligi 7000 kr), Eagle F1 GS-D3 205/55ZR16 alghinnaga 5500 krooni (jaehind 10 468 kr), Eagle F1 GS-D3 235/45ZR17 alghinnaga 7500 kr (jaehind 14 868 kr) ja Wrangler F1 235/65R17 alghinnaga 7500 kr (jaehind 15 068 kr).

Oksjon peetakse interneti vahendusel võrguaadressil www.hinkus.ee 5.?25. aprillini 2004. Enampakkumise samm on minimaalselt 100 ja maksimaalselt 2000 krooni. Paraku oli eilse seisuga pakkumisi tehtud vaid kolmele rehvikomplektile neljast, mille alghinda oli tõstetud üksnes 100 krooni võrra.

Oksjonilt ostetud rehvikomplekti hind ei sisalda paigaldust. Oksjoni võitjad selguvad aprilli viimasel nädalal. Lisaks Hinkusele ja Goodyearile on kampaaniaga liitunud ka Prorehv Tallinnast, Tallinna ja Pärnu Kummimees ning GBF Kummikeskus Rakverest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing