Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    BMW südamega Fordile kuuluv Land Rover

    Iseküsimus, kui palju Fordi on üldse võimalik enam Ameerika autotootjaks nimetada, sest Euroopa üksus erineb suure lombi tagusest nagu öö ja päev. Kuid siiski, ka Freelander läheb eriti hästi kaubaks just Ameerikas, Euroopas piirdub tema osakaal laias laastus nende autoostjatega, kes tahavad endale ilmtingimata just Land Roverit ja ei ühtki teist autot.
    Põhimõtteliselt pole uuenenud Freelanderile midagi ette heita. Mootor, mis on talle kapoti alla jäänud neist aegadest, kui Land Rover ja Rover kogu täiega BMW-le kuulus (tänaseks on BMW-le alles jäänud vaid Mini), viib autot edasi igati vaikselt ja mõnusalt, käigud lülituvad täpselt ja nii vedrustus kui roolitunnetus on autol täiesti tipp-topp. Ainus sisuline kiiks, mis sellel autol on, tuleneb Land Roveritele omasest kõrgest istumisest. Tõsi, ülevaade on autost hea, aga kui ikka kõrvalistuja põlved ulatuvad kõrgemale armatuurlauast ja juhil istumine juba nii kõrge, et rool varjab osa spidomeetritabloost, siis see on juba liig mis liig. Ja neid kordi, mil autost väljudes pea vastu ukseaugu ülemist serva ära lüüakse, ei jõua proovisõidu ajal kokku lugedagi. Ilmselt harjub inimene ka sellega, sest kui näiteks toas on madal laelamp ja see siis mingil hetkel ära võtta, käib terve pere veel pool aastat kummargil selle koha alt läbi. Nii et mis siin ikka iriseda. Aga arusaamatu sellegipoolest.
    Mis siis uuel Freelanderil aga muutus? Peamiselt muidugi välimus. Esiosa on autol saanud märksa stiilsema ja jõulisema ilme, armatuurlaud on muutunud märgatavalt soliidsemaks ja kokkuvõttes jätab uus auto vägagi sümpaatse mulje. Tagaukse akent saab keskkonsoolis oleva nupu abil alla lasta. Veidi liigub see aga iga kord kui tagaluugi avamise nupule vajutada. Avades vajub klaas alla, ukse kinni lükates tõuseb oma kohale tagasi.
    Lisaks kahele diiselmootorile (üks 109 ja teine 112 hj) on Freelanderil saadaval ka 1,8-liitrine R4- ja 2,5-liitrine V6-bensiinimootor. Kuid arvata võib, et esimene neist on üle pooleteise tonni kaaluva maasturi jaoks ilmselgelt nõrguke, teisele aga ei jaksa bensiini sisse kallata. Sestap on diiselmootor selliste nelikveoliste sõiduriistade jaoks ainumõeldav lahendus. Vaid diiselmootori jõuliselt madal pöördemoment jaksab pöörangutel viskosiduri ahistavat pidurdusjõudu ilma suurema energiavajaduseta ületada.
    Mis puudutab Land Roveri hinda, siis see paneb küll mõtlema. Kõige lahjema versiooni hind, millel on 1,8-liitrine bensiinimootor, algab 418 300 kroonist, diiselmootoriga isendi saab kätte 451 100 krooniga. Konkurentide hindu võrreldes on Land Roveri ainsaks lootuseks, et viimastele homsest rakenduv aktsiisimaks hinnalisa toob, vastasel juhul on üsna raske kliendile selgitada, mille poolest see auto nii palju rohkem väärt on kui mõni teine. Kui too just muidugi paadunud Land Roveri fänn ei ole.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Fordi elektriautode tootmisest tulenev kahjum ületab miljardit
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Fordi elektriautode üksus teatas, et esimese kvartali kahjumid kasvasid 1,3 miljardi dollarini, ehk iga kvartalis müüdud 10 000 sõiduki kohta 132 000 dollari võrra, mis andsid panuse ettevõtte üldkasumi vähenemisele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.