Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Volvo - viiking ise
Viimane näide on uus S40, mis peaks tähendama selle joone lõppu ja kõige puhtamat stiilinäidet Volvo peadisaineri Peter Horbury töölaualt. Kuid nüüd, mil disainitiimis uued juhatajad, ei ole kindel, kui palju säilitatakse Volvo vana joont ja kui palju võetakse üle nn kast-disaini. Eriti just pärast YCCd, esimest 80% naiste poolt loodud autot, mille disaini kohta ei saa paraku öelda sama, mida selle tähenduse kohta ühiskonnale.
Volvo tahab pakkuda kvaliteetset toodangut ja naisterahvastele sobivat autot. Samuti avaldub see disainis ? juba on märgata mõningast ?sula? Volvo joontes. Teatavasti tahavad inimesed tänapäeval näha autos loodusvormi ja pehmust ning auto muutumist ?kodusemaks?. Selge see, et parema väljavaate ja mugavuse nimel peab madaldama auto tagaosa ja küljejoont. See muudab üldmulje kergemaks ja vähem sportlikuks, kuid on oluline inimestele, kes tahavad head autot. Ning kui mõelda, et õrnema soo esindajad on järjest mõjukam ostjaskond, siis ongi Volvol põhjendus oma tiimi ümberkorraldamiseks ja disaini muutmiseks.
Üldjoontes kaotab Volvo oma eelmised üliteravad õlad ja tüüpiliselt ristkülikukujulised esilaternad, mis ei meeldi klientidele ja tunduvad vanamoodsad.
Esimesena peaks müügisaalidesse jõudma uus S80, mis arvatavasti on veel eelmise suuna arendus. Kuid temast väiksem S60 peaks olema tugev löök BMW 3. seeriale ja Audi A4-le ning paeluma oma teatava pehmuse ja mahedama olekuga just inimesi, kes ei taha Audi tehnokultuuri ja BMW mainet. Järgides SUVide kõrglendu, on õige aeg tuua välja XC90st väiksem ja odavam linnamaastur, mis oleks ilmselt ilusam kui BMW X3 ning paras konkurent ?jaapanlastele?.
Kuna Volvo jättis oma C70 selle põlvkonna vahele, siis läks põhitöö arusaadavalt järgnevasse mudelisse. See peaks olema uue S60 kupeeversioon ja pakkuma küllalt sportlikkust, et olla võrdväärne MB CLK ning BMW 3. seeriaga. Mis ei ole kerge, teades BMW oskust teha superkupeesid.
Viimase, kuid kõige tähtsama projektina võiks mainida Volvo sportautot, mida väga palju margifriigid on siiamaani tulutult oodanud. Tõenäoliselt tuleb see Audi TT sarnane ja pakub 2 + 2 konfiguratsiooni neljarattaveolisena.
Jään ise huviga ootama, milline on Volvo esimene seeriatoode pärast Peter Horbury lahkumist ning kui palju annab tunda girlpower nende kollektiivis. Kindel on see, et Volvosse tasub uskuda, teades tema tugevat majanduslikku positsiooni ja läbimõeldud struktuuri.
Autor: Björn Koop