Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia kõrgaeg võib olla möödas
Nokia plussidena nimetab leht logistikat, suurust, kaubamärki ja suuri arenduskulusid.
Kuhjuvate probleemidena mainib aga seda, et Nokia pole suutnud konkurentidega sammu pidada uusimate ja keerulisimate telefonide väljatoomisel. Samuti on Nokial järjest raskem säilida oma kõrgeid piirkasumeid, kui Samsung, Sony Ericsson ja Siemens lisavad uusi tooteid kõigis hinnaklassides, mis süvendab hinnakonkurentsi.
Briti analüütikute arvates pole Nokial kerge võistelda ka uue, 3G põlvkonna telefonide alal, sest Jaapani ja Lõuna-Korea firmadel on selles vallas kaheaastane edumaa. Oma mõju avaldab seegi, et Euroopa suuremaid operaatoreid Vodafone on valinud oma Euroopa 3G võrgu jaoks Samsungi ja Sony Ericssoni telefonid.
Leht ennustab, et kui Nokia ei suuda aasta lõpuks oma turuosa langust peatada, siis on firma parimad päevad möödas.
Turu-uuringufirma IDC avaldatud maailma mobiiltelefonituru esimese kvartali ülevaates on turuliider Nokia tugevalt positsioone loovutanud. Soome firma turuosa oli kahanenud märtsi lõpuks ligi viis protsenti ja langenud alla 30 protsendi, samal ajal kui peamised konkurendid Motorola ja Samsung olid selgelt oma seisu parandanud.
Nokia, Motorola ja Samsungi turuosa oli vastavalt 29,3, 16,6 ja 13,1 protsenti, kirjutas Kauppalehti.