Fazer Eesti müüb emafirma ?okolaadi ja valmistab leiba-saia

Annika Matson 21. mai 2004, 00:00

Kõige populaarsem ?okolaad on eestlaste seas Geisha 100grammine tahvel, tõdes Cloetta Fazeri ?okolaadide müügi eest Eestis vastutav Ene Väli.

?Oleme oma ?okolaadidega Eestis siiani olnud väga edukad ning väga positiivselt meelestatud ka tuleviku suhtes,? ütles Cloetta Fazeri juhatuse esimees Karsten Slotte. Slotte lisas, et konkurents on kõikidel maailma turgudel kõva, mitte ainult Eestis. Siin turustab Cloetta Fazer ainult ?okolaadiprodukte.

Fazer Eesti AS alustas tegevust 1993. aastal, nende eesmärk oli olla kohal kiiresti areneval turul, lisas Fazer Eesti ASi tegevdirektor Lauri Liipa.

Tema sõnul on Eesti firma põhitegevusalaks saiade-leibade tootmine, toitlustamine ning Candykingi ja Cloetta Fazeri ?okolaadide müük.

Fazer Eesti ASi 100protsendiline omanik on Soome firma Fazer Leipomot OY, mis omakorda on OY Karl Fazer Ab tütarfirma. Karl Fazer omab osalust börsiettevõttes Cloetta-Fazer AB.

Liipal oli eriti hea meel ettevõtte eelmise aasta tulemuste üle. Fazer Pagarite käive kasvas mullu võrreldes aasta varasemaga ligi neljandiku võrra. Peamised põhjused olid tema sõnul uue kaubamärgi Hää turule toomine eelmise aasta kevadel ja laienemine Tallinnast väljapoole. Hinnanguline turuosa pakendatud leiva-saia turul on 12%.

Fazer Eesti pakub Eestis toitlustamist Amica kaubamärgi all. Amica on Eestis Liipa sõnul personalitoitlustamise alal juhtiv ettevõte. Eelmise aasta lõpus oli nende toitlustada 31 restorani. Amica koosseisu kuulub ka peoteenindus. Eelmisel aastal kasvas ka oluliselt koolitoitlustuse osakaal.

Liipa ülemuse Slotte kinnitusel sõltuvad Eesti üksuste juhtide motivatsioonipreemiad nende tulemustest ning lisaks ka kontserni käekäigust.

Aktsiaoptsioone Eesti juhtidele Slotte sõnul siiski antud ei ole, miks, seda juht ei põhjendanud.

  • Raivo Sormunen, Äripäeva analüütik:
    Põhjala suurima magusatootja käsi pole viimastel aastatel käinud kuigi hästi. See kajastub ka aktsia hinnas, mis on paari aasta tagusest tipptasemest ligi viiendiku võrra järele andnud.

Aktsia nõrga liikumise põhjus nähtub ilusasti ettevõtte kasumiaruandest. Arvestamata Cloetta Fazeri müüdud üksusi on viimased viis aastat ettevõtte käive seisnud, kui mitte öelda, et kergelt järele andnud. Paar viimast aastat pole suudetud ka kasumit kasvatada.

Ehkki ettevõte oma põhja-turgude arengut kiidab (mis tundub olevat veidi ülemängitud, kuna mingit kasvu koduturgudel näha pole), pole ta tugeva konkurentsi tõttu rahul välisturgudel toimuvaga. Eriti just Poolaga, mis annab poole Põhjala regioonist väljaminevast müügist. Lisaks konkurentsile mõjutab firma tulemusi tooraine kallinemine ja hinnasurve.

Samas aitaks firmal kasvada just jätkuv agressiivne tungimine uutele ja vähehõivatud turgudele. Kas või Eestisse, mille arenguid firma oma 2003. aasta aastaraamatus kiidab.

Välismaal läbilöömiseks peab Cloetta Fazer tegema oma brändid, mis on Põhjalas vägagi tuntud, populaarseks või liitma endaga teisi magusatootjaid (Eestis näiteks Kalev ära osta). Ettevõtte tugev bilanss, millest üle kolmveerandi moodustab omakapital, annab ülevõtmisteks igatahes hea võimaluse.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:28
Otsi:

Ava täpsem otsing