Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Res Publical suurim kampaania
Ilma Carmen Kassi kampaaniata arvestab Res Publica kulutuste suuruseks neli miljonit krooni, sama palju kui Reformierakond. Kass ei leidnud kolme päeva jooksul võimalust avalikustada isiklikku rahalist panust. ?Carmen Kass tasub oma kampaania eest ise, summasid tuleks küsida tema enda käest,? soovitas Res Publica meedianõunik Siim Männik.
Tallinnas majasuurustesse plakatitesse ja telereklaami panustanud Kassi isiklik kampaania on hinnanguliselt vähemalt sama suur kui tervel sotsiaaldemokraatlikul erakonnal, kelle rahaline panus on miljon kuni poolteist miljonit krooni. Viimaste hinnangul ei ole rahalise panuse suurus otseses vastavuses valmistulemusega. ?Kui inimestel oleks valida Kassi ja sotsiaaldemokraatide esinumbri Toomas Henrik Ilvese vahel, võidaks sajaprotsendilise kindlusega Ilves,? ütles sotsiaaldemokraatide meedianõunik Olari Koppel.
Nelja miljoni kroonist kampaaniat korraldav Reformierakond peab võimalikuks, et rahaline panus võib kujuneda oodatust suuremaks. ?Elu on näidanud, et kampaaniate eelarved suudetakse ületada,? ütles Reformierakonna peasekretär Kristen Michal. Tema hinnangul võivad kampaaniat suurendada kandidaatide isiklikud panused.
Nii Rahvaliidu kui ka Keskerakonna valimiskampaania suurus on kolm miljonit krooni, mis Keskerakonna poolt on ebatavaline, sest nende viimased Riigikogu ja kohalike omavalitsuste valimiste kampaaniad on olnud suurimad. Riigikogu liikme Evelyn Sepa ütlust mööda ei pidanud erakond seekord vajalikuks võidujooksus osaleda. ?Vaadates tegelikkusele näkku, siis Europarlamenti pääseb igast erakonnast kõige rohkem kaks saadikut, kokku läheb loosi kuus kohta,? ütles Sepp.
Reformierakond ja Keskerakond on oma kampaaniast olulise osa ehitanud üles Tallinnas firmale Unicom kuuluvatel bussipeatuste reklaampindadel.
Reformierakonna peasekretäri Kristen Michali sõnul on erakonna Unicomi pindade kampaania suurus miljon krooni, millelt saadi allahindlust 20 protsenti. Oluliselt väiksemat kampaaniat Unicomi pindadel tegeva Rahvaliidu allahindlusprotsent oli 15.
Keskerakond Unicomi kampaania suurust ei avalikustanud, viidates sellele, et lepingud sõlmivad omavahel erakonna partner reklaamibüroo Idea ja Unicom.
Eraisikutest annetajaid on suutnud koguda vaid Res Publica ja Reformierakond, teised erakonnad saavad hakkama riigi rahalise eraldise ja erakonna liikmete panusega.