Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaheksa uut autot sõitjale turvalisimad
Turvatesti maksimaalse tulemuseni küündisid nii uus Peugeot 407, Saab 9-3 Convertible, hübriidauto Toyota Prius, Volvo S 40, uus Opel Astra, Renault Megane CC, VW Golf kui ka uus Toyota Corolla Verso.
Tärne jagati teist korda ka lapse turvalisuse eest autos ja juba mõnda aega mõõdetud jalakäija turvalisuse osas otsasõidul. Kolme katse kogutulemusena saavutas enim tärne VW Golf, mille lapse turvalisuse eest saavutatud tärnide arv oli neli, jalakäijaga kokkupõrkel kolm. Seega kokku 12 tärni. Tärn vähemaga pidid leppima Peugeot 407, Toyota Prius, Toyota Corolla Verso ja Volvo S 40, mis osutusid ohtlikumaks jalakäijaga kokkupõrkel.
Kokku testiti seekordsel katsel tosin autot, millest sõitjate turvalisuse osas osutusid nelja tärni vääriliseks Honda Jazz, BMW Z4 ja Opel Tigra. Ei superminide ega rotsterite klassis pole viie tärnini siiani küündinud ka ükski teine auto ning BMW Z4 kuulutati turvalisimaks autoks omas klassis. Sama tiitli teenis ka Toyota Corolla Verso, mis osutus sõitjatele turvalisimaks väike-mahtautoks.
Honda Jazz osutus kolme tärniga turvalisimaks väikeautoks jalakäijatele otsasõidul ja Renault Megane CC noppis maksimaalsed punktid otsekokkupõrketestis. Selleni pole siiani küündinud ükski teine auto. Volvo S40 tõsteti esile isepingutuvate tagumiste turvavööde poolest.
Sõitjate turvalisuse osas on EuroNCAPi viis tärni saavutanud autode arv kasvanud 22 autoni. Kui võtta aluseks tõsiasi, et eelmises testis ?viieliseks? tunnistatud Peugeot 807 on sisuliselt sama auto mis Citroen C8, Fiat Ulysse ja Lancia Phedra, võib sõitjatele kõige turvalistemateks lugeda juba veerandsada testitud sõidukit, millest tervelt kuus on Renault?d, viimati testitud Megane CC osutus otsekokkupõrkes turvalisimaks kõikide autode seast, mida eales on testitud.