Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti Energiale esitatavate kahjunõuete hulk kasvanud
Sel aastal on firmadele makstud hüvitist juba 115 000 krooni ulatuses.
Kokku esitati eelmisel aastal Eesti Energiale (EE) 264 kahjuhüvitusnõuet, millest rahuldati 135, enamik eraklientide taotlused.
?Sel poolaastal teeb summa suureks kahe aasta tagune Pärnu Vee kahjunõue, mille nüüd hüvitasime. Kuid aastate lõikes on siiski näha väikest kasvutendentsi,? rääkis EE pressiesindaja Helen Sabrak. Hüvitustaotluste arvu kasvu on põhjustanud nii tarbijate suurem teadlikkus kui ka klientide arvu kasv, pakub ta.
Kahjunõuete hulk siiski ei tähenda veel suuremaid väljamakseid. ?On erandlikke aastaid, kui on suured tormid, siis kasvab kahjunõuete hulk hüppeliselt. Kuid EE ei hüvita loodusjõududest põhjustatud kahjusid, vaid ainult neid, mis on tingitud EE võrgu sisesest pinge kõikumisest,? lisas Sabrak.
EE maksab kinni seadmete või kodumasinate remondi ja varale tekitatud kahju juhul, kui leiab tõendamist, et ebaühtlane pinge kvaliteet põhjustas rikke. ?Kliendil on vastutus temale kuuluvate elektriseadmete ja juhtmete korrasoleku eest,? selgitas Sabrak.
Kõik EE elektrivõrkudes toimuvad sündmused fikseeruvad erinevates andmebaasides ning selle kaudu on kiiresti võimalik hinnata, millise sündmusega on tegemist, lisab ta.
Kahju hüvitamise otsus tehakse eraklientide puhul poole kuu jooksul, firmade puhul kulub 30 kalendripäeva.
Selle aasta 1. maist arvestab EE vaid neid elektriseadme vigastuse kohta käivaid akte, mille on välja andnud elektritööde ettevõtja, kes vastab elektriohutusseaduses esitatud nõuetele ning on kantud vastavasse majandustegevuse registrisse.