Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tööandja on müügitöötaja esimene klient
Ettevõtte müügiinimeste värbamisel on oluline esitada õigeid küsimusi müügitööle konkureerivale töötajale, kuid esmatähtis on õige valiku tegemisel õigete küsimuste esitamine ka endale.
Praeguse turusituatsiooni juures peetakse müügitööd võtmeküsimuseks. See on energiamahukas töövaldkond ning kaadrivoolavus on suur. Energiamahukas on see eelkõige müügitöötajale, kellele peab õpetama õigeid töövõtteid, mille tulemusena ta suudaks saavutada väikeste energia- ja materiaalsete kuludega parima töötulemuse.
Töötaja värbamisel ongi otstarbekas kaardistada inimese oskus iseenda tööjõudu müüa ? ja seda juba töövestluse käigus. Töövestlused viiakse läbi tööle konkureerivat inimest küsimuste kaudu erinevatesse situatsioonidesse asetades, et näha, mida ta oskab ja mida mitte. Tavaliselt on küsimused ratsionaalsed. Kuna inimene ei suuda olla 100% tööajast ratsionaalne (ta peaks sel juhul olema masin), siis on soovitav pärast intervjuude läbiviimist esitada endale kui tööandjale valiku tegemisel vähem ratsionaalseid küsimusi.
Mitteratsionaalsed küsimused mõjutavad müügitöötaja tulemusi kliendi seisukohast vaadates olulisel määral. Kuna ratsionaalsete küsimustega teostatakse paljude kandidaatide hulgast esmane valik, siis mitteratsionaalsed küsimused vähendavad valikute kriteeriumi ühe, võib-olla kahe-kolme inimeseni.
Autor: Aimi Raudam