Eesti popimad kaatrid aastal 2005

27. august 2004, 00:00

Unistada kaatritest on alati mõnus ja kasulik ka. Sest mine sa tea? Kunagi ehk ikka? Vaatame koos üle, mida pakuvad järgmiste aastate kõige populaarsemad kaatrimargid Eestis. Et pilt saaks pisut elavam, olen kaatreid pisut pliiatsi abil ?noorendanud?. Kuna ma ise oskan ainult joonistada ja merel pole eriti käinud, siis küsisin nõu ja abi ka Indrek Järmalt, kes nõustab kliente firmas Balti Merekaater.

Esmalt siis see kõige-kõige suurem, inglise luksuskaater Princess 25 M, mis hiilgab oma suuruse ja luksusega, nii et isegi kruiisilaevad varju kipuvad jääma. Kaatril on Flybridge-juhtimine, mis tähendab, et seda on võimalik teha nii üleval tekil kui ka mugavas salongis. Kogu paadi kuju on justkui aerodünaamikaõpiku järgi modelleeritud. Samas on see laeva puhul oluline, kuna kütusekulu on 300 liitrit tunnis. Kuldse punkti paneb sellise Princessi hind: 40 000 000 krooni. Samas, kellel see on välja panna, võib kohe asuda planeerima reisi üle ookeani.

Saksa kaater Bavaria 32 Sporttop on lennuka disaini ja väga praktiliste omadustega. Korraliku juhitavus, mõõdukas kiirendus, ca 300 hobujõudu, praktiline ruumikasutus ? kõlab justkui Saksa auto. Ka hind ei ole teisest dimensioonist: 1,7 miljonit krooni.

Ameerikaste Carver 520 Voyager Pilothouse üllatas oma disainiga. Kuigi kogu USA industriaaldisain on ülemeelikult ovaalne ja loperdav, siis Carver esindab äärmist soliidsust ja vaoshoitust. Üks omapära ja luksuse tunnus on Carverite juures see, et aknaraame ei ole näha, klaasid jooksevad puhtalt laevakeresse ja on varjatud sissepoole. Selle laevamargi postiivne külg on hind: kõigest 12 miljonit krooni. Positiivne muidugi, siis kui võrrelda Princessidega. Valmistatud on mõlemad käsitööna karboonfiibrist.

Nüüd vahelduseks midagi odavamat ja igapäevasemat ? Bayliner 285.

Peaaegu nagu suur kaater: sees on tuba, lennukas sõit, avatud tekk, suur tuuletiib, praktiline akende kasutus. Kõik need omadused, millega hiilgavad superkaatrid. Isegi mootor võimsusega 250 hj ei jää väikeseks ja liigutab kaatrit paraja kergusega.

Lõpuks tuleks tagasi Princesside juurde. Princess 23 M ? see 23 näitab laeva pikkust meetrites ? on väiksem ja odavam kui ülalpool mainitu, kuid kvaliteedi ja ilu poolest sama.

Hinnaerinevused tekivad väikeste ja suurte paatide puhul käsitöö rohkuse tõttu. Erinevalt teistest objektidest läheb suurte paatide tonni hind järjest kallimaks. Nii saabki lõpuks paate justkui kaalukaupa müüa ? ühe tonni hind on umbes miljon krooni.

Paatide disain ei muutu nii kiiresti kui autode oma, turu vajadus ja konkurents ei ole lihtsalt nii suur. Paljude kaatrite ja jahtide disaini toodavad autodisainistuudiod, näiteks Pininfarina ja ADD.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:44
Otsi:

Ava täpsem otsing