Peterburi laevaliinidel napib reisijaid

Kristiina Randmaa 07. september 2004, 00:00

?Suvi oli korralik, kuid sügis läheb käest,? tõi Silja Line Eesti juht Meelis Laido välja põhjuse, miks Rostocki?Tallinna?Peterburi laevaliin pärast nelja tegutsemiskuud plaaniväliselt suletakse. Kui suvi oli Laido sõnul kasumlik, siis sügise ja talve kruiisideks broneerisid inimesed kohti napilt ? mõnele reisile tuli kokku vaid 100 inimest. Kokku sõitis Silja Line?iga Peterburi nelja kuu jooksul ligi 40 000 reisijat.

Tallinkile tõid esimesed viis tegutsemiskuud 37 000 reisijat, mis jäi samuti prognoosidele oluliselt alla. Nimelt eeldasid Tallinki juhid, et Helsingi?Tallinna?Peterburi liinil sõidab aastas 250 000?300 000 reisijat. Samas plaanib Tallink talveperioodil Peterburi kruiisireisidega jätkata.

Silja Line?i laevale mahub 1800 reisijat, Tallinki omale 800.

Mõlema firma juhid toovad oodatust nõrgemate tulemuste juures välja venelaste tagasihoidliku huvi uute laevaliinide vastu. ?Müük ei läinud käima,? sõnas Meelis Laido, märkides tööga koormatud Peterburi Eesti konsulaadi aeglast tööd. Lisaks on venelastele vaja Eesti viisa kõrval ka Soome oma, mis kergitab reisi maksumust.

Kui kandev osa Silja Line?i kruiisireisijatest on sakslased (65?70%), siis Tallinkil soomlased (60%). Mõlemate puhul jagavad ülejäänut võrdselt eestlased ja venelased.

Silja Line?i Tallinna?Peterburi edasi-tagasi odavaim kruiis ühele inimesele maksab 1570 krooni, Tallinkil 395 krooni. Viimane pakub praegu soodushinda ? 280 krooni. Viisa maksab 420 krooni.

Tallinki investorsuhete juhi Marek Mägi sõnul loodab Tallink 100 miljonit krooni nõudnud investeeringuga jõuda kasumisse ülejärgmisel majandusaastal. ?Praegu on tõsine miinus, järgmine aasta kerge miinus, siis võiks kasum tulla,? ütles ta. Ta ei soovinud prognoosida, kui suur võiks olla laevaliini edu talvekuudel.

Meelis Laido hinnangul on konkurendil jätkamiseks siiski väga kesised reisijate arvud. ?Eeldasin rohkemat,? ütles ta ja lisas, et ilmselt teeb Tallinki jätkamise võimalikuks kruiisilaeva Fantaasia odavam ülalpidamine.

Marek Mägi sõnul ei saa halbades tulemustes süüdistada kahe laevafirma samaaegset alustamist, sest peamisi reisijaid püüdsid nad eri turgudelt. ?Silja oleks võinud olla konkurent, kuid kuna töötame liine sisse, siis asi on sünergia.?

Ligi 1800 inimest mahutavale Silja Line?i viimane reis Peterburi toimub 17. septembril. Uuesti avatakse liin tuleva aasta 28. aprillil.

Laevas töötanud 105 inimese töökoha säilimine on Laido sõnul veel teadmata, talveks seisma pandavale laevale jääb tööle kuni 10 inimest. Personali hulgas on 10?15 eestlast.

EVR Ekspress paneb 24. septembril talvekuudeks seisma Tallinna?Peterburi liini.

EVR Ekspressi peadirektori Henn Ruubeli sõnul võetakse liin käigust majanduslikel põhjustel, mille oli tinginud ebasoodne ajagraafik.

?Sõiduplaan pole hea ? liin on käigus üle päeva ja inimestel on poole vähem võimalust valida. Öine sõiduaeg ja piiriületus on halvad,? ütles ta. ?Tahaksime seda rongi teha igapäevaseks ja kiiremaks. Kui praegu sõidab Peterburi 7?8 tundi ja öiseks piiriületuseks kulub 1 tund ja 45 minutit, siis uue plaani järgi võiks sõiduaeg olla 6,5?7 tundi ja piiriületus kiirem.?

Ruubeli sõnul ei olnud probleemiks täituvus. Möödunud talvel oli täituvus alla 50%, suvel veidi rohkem.

Tallinna?Peterburi rongiliini taasavamine sõltub aasta lõpus, mil kinnitatakse rahvusvaheline sõiduplaan. Uuesti on liin võimalik Ruubeli sõnul avada juuni alguses. ?Peame kiiremini sõitma kui bussid,? selgitas Ruubel.

Silja Line?i ja Tallinki kruiisilaevade kohta nentis Ruubel, et ta oli imestunud, et firmad selle liini üldse käima panid. ?Ma arvan, et pakkumist on liiga palju. Graafikud on ühtlustamata, praegu näiteks väljuvad rong ja kaks laeva Peterburi kõik paariskuupäevadel. Olen mitu korda Peterburis laevaga käinud, laevad on mõnusalt tühjad,? lisas ta.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:42
Otsi:

Ava täpsem otsing