Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viljandi küünlavabrik teeb pika arenguhüppe
Ettevõte rekonstrueeris siseküünalde tsehhi, soetas kolm uut automaatliini ja käivitas üleeile koostöös IKEAga maailmas ainulaadse teeküünalde pakendusliini. Kui tänavu toodab Hansa Candle umbes 80 miljonit küünalt, siis järgmisel aastal plaanib ta toota 400 miljonit. Sisuliselt tähendab see seda, et 2005. aastal vurab tehasest välja iga päev üks veokitäis küünlaid.
Küünalde arv tõuseb järgmisel aastal viis korda paljuski tänu IKEA tellimusele, kes soovib 250 miljonit väikest plekktopsis teeküünalt. Kokku plaanib Hansa Candle tuleval aastal toota 360 miljonit teeküünalt.
?Kui arvestada, et maailmas ostetakse hinnanguliselt kolm miljardit teeküünalt aastas, siis meie anname tuleval aastal umbes kümnendiku teeküünalde kogutoodangust,? rääkis Hansa Candle?i omanik ja müügijuht Harri Aaltonen.
Hansa Candle?i omaniku ja tegevjuhi Tarvo Mossi sõnul võimaldab teeküünalde uudne pakendamisviis astuda Hansa Candle?il konkurentidest tubli sammu ettepoole. Pakendusliini mõtles välja üle maailma kauplusteketti omav IKEA. IKEA ka rahastas teeküünalde automaatliini 75 protsendi ulatuses ehk üle 10 miljoni krooniga. ?IKEA liisis seadmed meile ja kahe aasta jooksul loodame need välja osta,? täpsustas Moss.
Kui varem puistati teeküünlad segamini kilekotti, siis uuelt pakkeliinilt vupsavad välja korrapärased kiletatud plokid. ?Uut pakendit on hõlpsam transportida ja see võimaldab oluliselt kokku hoida logistikakulusid,? rõhutab Moss.
Üleeile hakkas Hansa Candle tootma IKEA-le esimest partiid teeküünlaid, eile pärastlõunal saabus vastkäivitunud tootmisega tutvuma IKEA Balti regiooni esindaja Sofia Frick. ?IKEA valis meid koostööpartneriks, sest meie jaoks on lahti Venemaa odavamad toorainekanalid,? loetles Moss põhjusi. Õueküünlaid on Hansa Candle ainsa tootjana müünud IKEA-le juba alates 1998. aastast.
IKEA teeküünalde vajadusest tarnib Hansa Candle järgmisel aastal ligi 23 protsenti. Teeküünalde tootmismahu oluline tõus kasvatab Hansa Candle?i käivet 2005. aastal 60 miljoni krooni võrra. Hansa Candle?i eelmise aasta käive oli 76,5 miljonit krooni ja kasum 10,6 miljonit krooni. Tänavu, kui peamine võhm on läinud rekonstrueerimisele ja seadmestamisele, loodab ettevõte jõuda 85miljonilise käibeni ja teenida 11?12 miljonit krooni kasumit.
Mossi kinnitusel nad järgmisel aastal suuri investeeringuid ei plaani. ?Toodame, et seadmed välja osta ja kohustustekoormat vähendada,? lisas ta.
Hansapanga suurkliendihalduri Mikk Haljasoru sõnul on Hansa Candle hea näide usalduslikust koostööst kliendi ja panga vahel. ?Firma tegusad juhid on kaasanud panga alati oma plaanidesse,? ütles Haljasorg. ?Ka Eesti majanduse seisukohalt on tegemist esiletõstmist vääriva ettevõtmisega ? Eesti tootmine suudab pakkuda kvaliteetset toodangut rahvusvahelisele tippettevõttele.?
Seni on Hansa Candle?i omanikud Tarvo Moss ja Harri Aaltonen võtnud omanikutulu välja 2001. ja 2002. aastal, mõlemad kokku viis miljonit krooni.
IKEA Balti regiooni esindaja Sofia Frick ütles, et Ikea on Hansa Candle?iga väga rahul.
?Meil on nendega pikaajaline hea koostöö ning seni on kõik kokkulepped vett pidanud,? ütles Frick. ?Hansa Candle on meie jaoks oluline koostööpartner.?
Uue teeküünalde pakkeliini avamist just Eestis kaaluti Fricki sõnul IKEAs kaua, otsustavaks saidki varasem positiivne kogemus, soodne hind ja ettevõtte euroopalik juhtimine.