Ehitusmaterjalitootjate info on liiga spetsiifiline

Indrek Kald 21. september 2004, 00:00

Nii leiab veebikülgedelt põhjalikke jooniseid ja pikki detailseid tootetutvustusi ja nõuandeid. Samas avaldatakse meelsasti töötajate kontaktnumbreid ja pakutakse kodulehelt tellimuse või küsimuse esitamise võimalust, nii et igaüks võib saada oma infopäringule vastuse. Kõigil kõnealustel lehekülgedel on probleemiks kättesaadavus ? märksõnaotsing ei ole kuigi edukas ei Eesti ega rahvusvahelistel otsingulehtedel. Silma torkavad ka kirjavead, mida paraku leiab mitmelt võrreldud kodulehelt. Ka uudiste alajaotused on tihti vanu sõnumeid täis, justkui firma enam edasi ei areneks.

www.krimelte.ee

Kald: Sisukas ja hästi kujundatud veebikeskkond. Esilehel on veerus lingid kolmele viimasele uudisele, millest uus toode ning ettevõtte tunnustamine EASi auhinnaga on kindlasti esilehel käsitlemist väärt teated. Samas pildiülevaade firma suvepäevadest on ehk mõeldud rohkem sisetarbimiseks. Krimeltet tuleb kiita põhjaliku tooteid ja nende kasutamist tutvustava info eest. Hea on tellimiskeskkond, ülevaade toodete kasutajatest ja ?tasub teada? alajaotus.

Einama: Midagi olulist pole ette heita. Tekst tundus igav ja pisivigadega, aga see pole hermeetikute tootja lehel ka suur puudus. Majandusnäitajaid ei leidnud. Avaleht vormilt igav ja tühi. Vasakusse veergu erinevatel alamlehtedel ilmuv materjal tekitab küsimuse: miks mõnikord on seal uudised, mõnikord aga midagi muud. Nime järgi otsing viis pluss, igas otsimootoris on see nimi esikohal. Ka märksõna ?vuugihermeetikud? toob Krimelte esimesena välja.

Vanem: Terviklik lehekülg põhjaliku info ja hea liigendatusega. Kujundus on lihtne, teksti toetav ning firmagraafikat kinnistav. Kuigi üldstruktuur näib õigustatud, ei kasutata seda piisavalt ära ? navigeerimisriba ei ole täielik, esineb mitmeid tühje alajaotusi, illustratsioonid annavad vigu, kuna failid puuduvad.

Hea on toodete jagamine kasutusalade järgi, kuid valikute tegemiseks kasutatav illustratsioon vajaks juurde ka ühemõttelisi tekste. Ka teenib plusspunkte tellimuse esitamise võimalus, mis on suudetud hoida võimalikult lihtsa ning kasutajasõbralikuna.

www.lasbet.ee

Kald: Minimaalne info on olemas, mida esmapilgul võiks sellise ettevõtte kohta tema kodulehelt otsida. Samas võrreldes konkurentidega on infot selgelt vähe. Töötajate mobiilinumbrid on hea, kuid seda pakuvad ka teised siin võrreldud firmad.

Lõpetatud objektide pildid on liiga madala kvaliteediga, justkui oleks need pildistatud mobiili kaameraga. Ja uudiseleht on pikalt uuendamata, viimase uudise leiab eelmise aasta detsembrist ning eelmise enne seda 2002. aastast

Einama: Kirjavigu on soliidse firma kohta liiga palju. Viimane uudis eelmistest jõuludest. Esileht on kuidagi muust kujundusest eraldiseisev nähtus. Nime järgi kergelt leitav, märksõnadega on olukord veidi kehvem.

Vanem: Kuigi kõige elementaarsem info on olemas, häirib ka seda lehekülge lugedes, et menüü küll kasvab ja läheb aina sügavamaks, kuid kujundusega pole suudetud ülevaatlikkust hoida. Lehitsemist lihtsustab nn navigeerimisriba sisuosa kohal.

Kasutatud illustratsioonid on aga kehva kvaliteediga. Tooteinfo on pigem napp ja spetsialistile suunatud kui informatiivne ka võhikule ja toodet sisuliselt tutvustav.

www.glaskek.ee

Kald: Glaskek saab esmalt kiita majandusandmete esitamise eest (tõsi, kasuminumber on tabelist puudu). Samuti on head toodete-teenuste küljed, infokeskus, tellimuse esitamise võimalus ja põhjalik sisukaart.

Kui nõu anda, siis partnerite logod võiksid olla lingid nende kodulehtedele. Ja uudistekülg võiks olla sisukam kui lihtsalt ülevaade kampaaniate võitjatest. Töötajate kontaktandmed on olemas, kuid ühest tütarettevõttest leiab töötamas inimesed nimedega Pal-Klaas Üldine ja Pal-Klaas Müük

Einama: Uudistest ei saa midagi aru: millal ilmunud, kust hakkab üks ja lõpeb teine? Mõni lehekülg on vaid märksõnade loend, millest pole suurt abi. Firma majandusandmed on see-eest põhjalikud. Neutraalne, mittemidagiütlev välimus. Korrektselt vormistatud ja soliidne. Nime järgi leiab kodulehe kohe, aga firma põhimärksõna ?avatäited? jätab otsingumootorite esilehtedelt Glaskeki välja.

Vanem: Torkab silma, et lehekülje ülesehitus ei ole püsiv, kohati on lehel vaid sisuosa, teistel juhtudel ka n-ö lisaveerg, mis aga vahetab asukohta, olles kord paremal ja kord vasakul. Lehekülje üldine struktuur on hea, info leidmist hõlbustab ka sisujuht, toodete info domineerimine oleks aga õigustatum, kui see oleks lihtsam ja ülevaatlikum. Tekstid on raskelt loetavad, pikad ja keerulised.

Info pakutavate teenuste ning tasumise kohta samas jälle lihtne ja konkreetne. Hinnapäringu teenus on võhikulegi arusaadavaks tehtud, kuid miks ei võiks seda teha samal lehel, mitte uues avanevas aknas?

www.optiroc.ee

Kald: Kõige inforikkam koduleht: toodete tutvustused, PDF-vormis infolehed, korduma kippuvad küsimused. Samas sisukaart ei anna kogu ülevaadet. Uudiseid on veebi pandud tihti, vähemalt kord kuus. Kuid pressinurka sattunu ei saa avalehe lingile klikkides mitte esilehele, vaid pressinurga avalehele. Hea on sisukas pildigalerii nn Optiroc-maja ehitusest (maxit Estonia kandis varem nime Optiroc). Miinusena on kohati tekst või joonised esitatud pildina, mida ei saa suuremalt kuvada, nii et kiri jääb halvasti näha. Lisaks on veebis mõned pildid, mille link ei avane. Positiivne on töötajate põhjalike kontaktandmete avaldamine, sh mobiilinumbrid.

Einama: Veebi on ka tootekirjeldustega dokumendid üles pandud, laisem külastaja aga ei pruugi viitsida neid PDF-faile avada. Menüüdes liikumine on ebamugav. Tundub, et uus nimi pole otsimootorites veel registreeritud. Vana nimi Optiroc on kättesaadav, uus mitte. Kaubamärgiotsing ei anna samuti õiget avalehte.

Vanem: maxit Estonia nime järgi ei leiaks aadressi www.optiroc.ee keegi. Staadiumis, kus firma nimevahetus on välja kuulutatud, peaks uue nimega domeen olema juba registreeritud ning töötama võrdselt vana küljega või vähemalt automaatselt ringi suunduma. Lehekülg ise on ebapüsiva struktuuriga, kord kasutatakse üht, kord teist kuvamispõhimõtet. Menüü on keeruline, uude alajaotusesse jõudmine tülikas. Tihtipeale avanevad eri lingid uues aknas, mistõttu on sama leheküljega korraga lahti mitu akent. Kui info firma kohta kipub olema laialivalguv, siis tooteinfo on võrdlemisi fokuseeritud ning hea keelekasutusega, olles mõistetav ka mitteeksperdile.

www.baltiklaas.ee

Kald: Samuti väga sisukas veebikeskkond ? toodete tutvustus, ülevaade tehtud töödest nii sõnas kui pildis, firma ajalugu, kontaktandmed jms. Kohati edastatakse ka väga spetsiifilist infot, kuid pigem olgu veebileht sisukas kui liiga tühi. Orienteeruda aitavad otsing omaduste järgi ja ideepank.

Miinus ? lingid ei erine muust rõhutatud tekstist (mõlemad on mustas paksus kirjas). Ja mõned lehel liikumiseks vajalikud nupud on inglisekeelsed. Ning ei saa jätta märkimata, et Baltiklaasi kodulehe koostajad peavad veebi olulisimaks leheküljeks tagasidevormi kodulehe kohta

Einama: Kentsakas keelekasutus ja mõned tõsised kirjavead. Siiski on lehel üsna palju infot. Veidi imelik on juurdepääs sellele, näiteks linkide asemel klikitavate tekstiakende kasutamine jms. Kiitusena on koduleht kergelt leitav nii märksõnade kui kaubamärgi järgi.

Vanem: Võrdlemisi keerulise ja detailiderohke struktuuriga lehekülg. Lehitsemist lihtsustaks oluliselt sisukord ja/või navigeerimisriba. Ka on menüükujundus liiga ilmetu, alajaotused ja võimalused ei eritu selgepiiriliselt.

Infot on palju, aga tekstid pole fokusseeritud, pigem liiga spetsiifilised ja tervikpilti ei teki. Leheküljel on üksikuid häid elemente ? kolme olulisema alajaotuse fookusesse toomine esilehel, toodete kuvamine näidisobjektide ja omaduste järgi ? kuid juba nimetatud detailiderohkus ning hajutatus pigem segavad vajaliku info leidmisel kui soodustavad seda.

www.tartumaja.ee

Kald: Esimene link (firmast) viib tühjale leheküljele. Ka uudised ei paku midagi ning järgmistele linkidele (lahendused, projekteerijale) klikkides satub veebi külastaja avalehele. See-eest on vajalikuks peetud firma (klientide?) põdrajahist pildireportaa?i veebis avaldamist. Siiski on toodete kirjeldus võrdlemisi põhjalik, nagu ka piltidega nimekiri klientidest, samuti on hea ehitusteemaline lingikogu.

Einama: Ei leidnud lehelt eriti midagi, pidevalt tuli ette pilt, mis viitas paberväljaandele. Referentside leht andis need vähesed kolm sisupunkti. Vormi on raske hinnata, kui pole, mida vormida. Ka see vähene on üsna igavalt vormi pandud.

Otsides veebi ei leia, ei nime ega märksõnade järgi. Vaid sisestades otse brauserisse www.tartumaja.ee satute kodulehele. Tööd maksab teha märksõnade otsingumootorile meeldivamaks tegemise ja firmanime tutvustamisega veebimootorites.

Vanem: Juba avalehel tekitasid segadust siia-sinna laialipillutud alajaotused ja viited, mille roll on küsitav. Näiteks lehe ääres olev elevant, mille all küll kiri ?astub julgelt edasi?, viib täiesti tühjale uudistelehele; sama käib hüüdlause ?Betoonist ehitamise eelised? kohta. Tühje lehekülgi leiab veel.

Samuti tundub kohatu põhimenüüs olev põdrajahi link. Nn tootekirjelduste põhipakett on ainuke sisuline materjal, mida lehelt leida võib ja ka see on tavakasutajat vaid heidutav tehniliste detailide rägastik.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:45
Otsi:

Ava täpsem otsing