Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaks suurt tarbekaupade valmistajat andsid kasumihoiatuse
Mõlemad kompaniid seostasid kasumi kahanemist turunduskulude kasvamisega selleks, et kaitsta oma kaubamärke, kirjutas majandusleht Financial Times.
Maailma juhtiv hambapastatootja Colgate-Palmolive teatas, et kompanii saab selle aasta kolmandas ja neljandas kvartalis kasumit 57 kuni 59 USA senti aktsia kohta, teatas Bloomberg.
Analüüsikeskuse Thomson Financiali prognoosi kohaselt ennustasid analüütikud kompaniile kasumit 67 kuni 68 senti aktsia kohta.
Liptoni tee, Dove?i seebi ja Magnumi jäätise tootja Unilever teatas, et kasumi kasv aktsia kohta tuleb 5 protsenti 10protsendilise kasvu asemel, mida loodeti saavutada.
Mõlemad kompaniid süüdistavad kasumi kahanemises konkurente eesotsas Procter & Gamble?iga, kes on alandanud hindu, mistõttu tuleb rohkem kulutada reklaamile.
Unilever on viimased neli aastat kahandanud oma brändide arvu 400-le võrreldes varasema 1600ga, et peatähelepanu koondada kõige kasumlikematele. Nende brändide müük, mis annab 95 protsenti käibest, langes juulis esimest korda pärast 2000. aastat.
Ka Unilever süüdistas sarnaselt Coca-Colaga käibe languses halba ilma Põhja-Euroopas, mille tõttu ei läinud kaubaks jäätised ja jäätee.
Autor: ÄP