Rahvusvaheline auhind edevuse eest on kättesaadav igaühele

Andres Palm 21. oktoober 2004, 00:00

MTÜ Eesti Naabrivalve sai septembris ?peadirektorile? adresseeritud kirja, mis teatas, et ühing on valitud auhinna International Award for the Best Trade Name saajaks. Auhind antakse suurepärase brändikuvandi eest oma sektoris ning geograafilises piirkonnas.

Kiri selgitab, et Eesti Naabrivalvele auhinna andmise otsustas küsitlus Trade Leader?s Clubi 95 riigis asuva 7000 liikme hulgas.

Auhinna kättesaamiseks 29. novembril Madridis Melia Castilla hotellis toimuval tseremoonial tuleb täita kirjale lisatud ankeet. Sellele lisatud tingimustes on kirjas, et päev enne tseremooniat tuleb hotellis tasuda 3800 eurot (ligi 60 000 krooni).

Tasu sisaldab peale osalemise pidulikul tseremoonial ka pisikest auhinnaskulptuuri, kaht ööd hotellis ning kaht tuhandet auhinna logoga kleepsu. Auhinda reklaamitakse kui unikaalset võimalust ennast äriringkondades tutvustada ning oma tooteid paremini müüa. Vastamata jääb küsimus, kuidas võiks Lõuna-Aafrikas karrikastet valmistav pisike pereettevõte äri ajada näiteks Donetski uksetehase või Jeemeni kindlustusfirmaga. Kõik nimetatud on TLC auhinna laureaadid.

Trade Leader?s Clubi veebilehelt selgub, et Eesti Naabrivalvele pakutud auhind on vaid üks paljudest võimalikest temaatilistest või piirkondlikest tunnustustest. Veebis võib firma ise endale auhinda taotleda, täites lahtrid kontaktandmetega ning märkides linnukesega, milliseid auhindu ta soovib.

Korraldaja nimekirjadest selgub, et Eestist on sarnase auhinna saanud näiteks ME Tallinna Teedevalitsus, riigiettevõte Dvigatel ja mitmed teised. Enamik nendest firmadest praegu ei eksisteeri. Transpordiettevõtte Meoni Parsek järglane Mep Trans mainib oma internetilehel koguni kahe auhinna saamist ? traditsioonide ja prestii?i ning parima kaubamärgi eest.

Pikim on Venemaalt pärit laureaatide nimekiri. Moskva hotell Metropol on näiteks suutnud endale hankida märkimisväärse osa hispaanlaste auhindadest ning eksponeerib nimistut uhkelt oma veebilehel.

Iseenestest ei ole sellises auhinnajagamises midagi illegaalset ? hispaanlastest auhindajate äriidee on üles ehitatud firmajuhtide edevusele. Hästi kõlav rahvusvaheline nimi ja võimalus viibida paar päeva välismaal teiste ?äriliidrite? seltskonnas näib auhinnatseremooniate fotosid vaadates olevat pidurdanud päris paljude reaalsustaju.

Trade Leader?s Club pole ainus, kes teie postkasti sellist rämpsu külvab. Väiksemas ulatuses püüavad sama äriideed kasutada mitmed teisedki, pakkudes auhindu näiteks äriedu või veebilehe disaini eest. Sagedamini tuleb küll ette e-postiga saabuvaid teateid võidust loteriil, milles adressaat kunagi osalenud pole. ?Aus? auhinnaäri on sellistes pakkumistes tuntavas vähemuses ? enamjaolt on tegemist katsetega petta välja raha või isikuandmeid.

Lisainfo: www.tradeleadersclub.com

Phishing ehk võltskirjade abil andmete väljapetmine on jõudmas uuele, personaalsemale tasemele.

Phishing-kirjad meenutavad usaldusväärsete suurfirmade saadetud e-kirju ning suunavad kasutaja võltsitud veebisaidile või paluvad e-postiga saata andmeid pangakontode, paroolide või ligipääsukoodide kohta. Internetilinkide võltsimisel kasutakse sageli originaalnime sarnaseid aadresse, näiteks ebay.com?i asemel kirjutakse secure-ebay.com. Html-keeles kirjades kirjutatakse lingi nähtav osa ühtemoodi, kuid tegelikult viib see hoopis mujale.

Viimaste uuringute kohaselt jääb pettureid uskuma kolm protsenti adressaatidest. Tekkimas on aga uus petukirjade liik, mis arvestab senisest enam adressaadi isiklike suhete ning asjaoludega. Võib juhtuda, et saate kirja mõnelt tuttavalt või lähedaselt, kes näiteks palub teil teha midagi oma pangainfo uuendamiseks. Selliste pettuste edukus võib ulatuda kuni 50 protsendini.

Eksperdid hoiatavad orkut.com?i või rate.ee taoliste suhtevõrgustike eest internetis. Petturitel on sellisest keskkondadest kasu, et välja selgitada, kuidas on konkreetsed inimesed omavahel seotud. Sellise info põhjal on hiljem mugav koostada täiesti usutavaid e-kirju sõpradelt.

Kahtlemata on oht sellise pettuse ohvriks langeda eestikeelses keskkonnas väiksem kui mõnes suuremas keeleruumis, kuid ettevaatlik peaks konfidentsiaalset infot puudutava kirja saamisel olema ka siin, sest keegi ei saa välistada mõne kaasmaalase püüdu sel teel teenida.

Vähimagi kahtluse korral tasub ühendust võtta kirja väidatava saatjaga ning oma pangaga või konsulteerida turvaspetsialistidega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:49
Otsi:

Ava täpsem otsing