Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Müüja vastutab ka soodushinna puhul

ÄP 10. detsember 2004, 00:00

Ostmisel küsige alati t?ekki, ka siis, kui toote väärtus jääb alla 300 krooni (vastavalt tarbijakaitseseadusele peab kaupmees vähem kui 300 krooni maksva toote puhul andma ostu tõendava dokumendi tarbija nõudmisel).

Kui vähegi võimalik, tuleks juba kaupluses tootega kaasas olevale eestikeelsele kasutusjuhendile heita kiire pilk, kas juhend pakub piisavalt informatsiooni, mis on vaja seadme takistusteta ühendamiseks ja paigaldamiseks (eriti oluline on see kõikvõimalike lisaseadmete puhul), kasutamiseks ja hooldamiseks. Siinjuures peab müüja suutma vajadusel alati lisainformatsiooni ja konsultatsiooni jagada.

Kasutusjuhend peab olema välja töötatud konkreetsele seadmele ja mudelile.

Alati tasub kriitiliselt suhtuda liialt üldistesse, mitut mudelit käsitlevatesse juhenditesse. Tasub kontrollida, kas sellises üldist infot pakkuvas juhendis on informatsiooni just teie seadme kasutamiseks. Ostjal pole kohustust leppida müüja antava suvalise juhendiga, mis käsitleb hoopis mõnda teist seadet. Kaupleja kohustus on võimaldada teie seadmele vastav eestikeelne kasutusjuhend.

Vastavalt tarbijakaitseseadusele peab iga toode olema varustatud eestikeelse kasutusjuhendiga, samas ei ole kusagil öeldud, et kasutusjuhend peab ilmtingimata olema paberkujul. Üha enam kaupmehi kasutab võimalust, mille kohaselt küsitakse tarbijalt, kas ta soovib kasutusjuhendit paberkandjale (kui kliendil puudub interneti kasutamise võimalus) või elektrooniliselt, mis on ka märksa loodussõbralikum.

Viimasel ajal kogub üha rohkem aktuaalsust pakend ja selle seisukord kauba ostmisel. Seetõttu on kauba kättesaamisel alati oluline pöörata tähelepanu pakendi seisukorrale: kas pakend on kannatada saanud, kas on rebenenud. Kui pakend ei ole kaubandusliku välimusega, vaadake kindlasti üle, mis seisukorras on toode ise, kas on silmaga nähtavaid vigastusi. Eelnev on oluline, et vältida tulevasi vaidlusi seadmel esinevate võimalike mehaaniliste vigastuste päritolu kohta.

Hoolimata kaupleja antavast müügigarantiist ja selle pikkusest kehtivad teile seadusest tulenevad õigused.

Kuna paljud garantiitingimused sõltuvad sellest, kas garantiitalong on korralikult täidetud, siis peaks tarbija jälgima, et müüja täidaks korralikult garantiitalongi, sest see on müüja kohustus. Erilist tähelepanu tasub pöörata paberitele ja dokumentidele, kuhu tuleb allkiri anda, tuleb vaadata, millele ise alla kirjutatakse ja jälgida seda, et kaupmees täidaks kõik dokumendid korrektselt.

Vastavalt kehtivale võlaõigusseadusele on tarbijal õigus esitada kauplejale pretensiooni puudusega kauba kohta kahe aasta jooksul. Vastavalt seadusele kehtib eeldus, et esimese kuue kuu jooksul arvates kauba ostmisest (täpsemini kauba üleandmise momendist) ilmnenud puudus oli olemas asja ostmisel ehk seade on tootmisveaga. Vastupidise tõendamiskohustus on kauplejal.

Kui puudus ilmneb ajal, mil asja ostmisest on möödunud rohkem kui pool aastat, on puuduse päritolu tõendamise kohustus kandunud tarbijale.

Pooltevahelise vaidluse tekkimisel on teil õigus pöörduda tarbijakaitseameti kui kohtueelse vaidluse lahendaja poole.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:28
Otsi:

Ava täpsem otsing