Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lidlil ei lubatud Orlando koeratoitu registreerida
Eelmisel nädalal otsustas majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi alluvuses tegutsev apellatsioonikomisjon, et ei anna Saksamaa odavkauplusteketile Lidl ainuõigust kasutada koeratoidu kaubamärki Orlando.
Komisjoni põhjenduses seisab, et nimi võib jätta tarbijale mulje, nagu oleks Lidli kauplustes müüdav koeratoit pärit Ameerikast. "Kuna taotleja on pärit Saksamaalt, osutub antud tähis eksitavaks," seisab põhjenduses.
"See on loomulikult absurdne. Kas meil tuuakse Orlando linnast koeratoitu?" oli Lidli ketti kaubamärgivaidlustes esindava Lasveti patendibüroo ühe omaniku Villu Paveltsi üllatus suur. "On palju tuntumate nimedega tähiseid registreeritud," sõnas ta ning lisas, et oleks keeldumisest aru saanud, kui Orlando linn oleks millegi erilise pärast kuulus.
Mainitud kaubamärki taotleb Lidl juba 2002. aastast peale. Eelmises kaebuses tõi Lidl esile argumendi, et Orlandot võib samastada ka kellegi isikunimega. Nimelt olevat Orlando itaaliapärane vorm nimest Ronaldo.
Apellatsioonikomisjon väitis aga, et Orlando ei ole isikunimena eestlaste seas nii tuntud kui Ühendriikide linnana ning on vaid eesnimi, mitte perekonnanimi.
Kas Lidl kavatseb otsuse edasi kaevata, nagu seadus kolme kuu jooksul teha võimaldab, ei osanud Pavelts veel öelda, praegu kantakse olukorrast Saksamaale alles ette.
Pavelts ei uskunud, et selle kaubamärgi ainuõiguse andmisest keeldumine oleks kujuneva trendi alguseks. "See on praegu seaduse rakendamise ja tõlgendamise küsimus," sõnas ta.
Praeguseks on ka patendiameti koduleheküljel oleva andmebaasi kohaselt enamik Lidli 250 kaubamärgist registreeritud.
Lisaks vaidlustatud toodete kaubamärkidele võitleb Lidl juba 2002. aastast, mil keti Eesti turule tulekust rääkima hakati, kohaliku Säästumarketiga.
Nimelt vaidlustas viimane Lidli logo, mis on samades värvides nagu Säästumarketi omagi - sinine, kollane ja punane -, sarnane on ka logode kuju.
Kuigi apellatsioonikomisjon on vaidlust pidevalt edasi lükanud, avaldas komisjoni sekretär Margus Tähepõld lootust, et otsus saab teatavaks veel sel kuul.
Autor: Gert D. Hankewitz