Ebapädevad kinnisvaramaaklerid kaovad minevikku

Igor Päss 30. jaanuar 2006, 00:00

Kinnisvara arenduses, maaklerluses ja kinnisvara halduses on viimased aastad olnud edukad ja kiired. Äri läheb hästi ja tegevust jagub paljudele firmadele ja ka üksikettevõtjatele (FIE-dele).

Eesti kinnisvaraarendajad tegutsevad kõigis Balti riikides, Ukrainas, Balkanil, Venemaal. Selles valdkonnas on edukad suuremad firmad, kellel on visionääridest, julged, ettevõtlikud juhid ja professionaalne meeskond. Oma edu saavutamisel on erinevatel turgudel tegutsedes reeglina kaasatud vastava regiooni spetsialiste-proffe. Selliseid firmasid iseloomustab hea sisekliima ja kõrge firmakultuur.

Kinnisvara arenduses on palgakokkulepped väga individuaalsed, sõltudes konkreetse töötaja kvalifikatsioonist ja varasema tegevuse edukusest. Väga oluline osa selles motivatsioonisüsteemis on tulemuspreemial.

Spetsialistidel on see seotud konkreetsete projektide/objektidega. Sõltudes fikseeritud palgaosa suurusest, võib tulemustasu aastasissetulekus kujuneda 20-50% suuruseks.

Juhtide ja tippspetsialistide motivatsioonisüsteemis on oluline aasta tulemuspreemia, mis võib moodustada aastasissetulekust 20-80%.

Kinnisvara arenduses vajatakse jätkuvalt erinevaid haritud, hea turutunnetusega spetsialiste.

Kinnisvara halduses on seoses tiheneva konkurentsiga, mida mõjutavad uued tegijad, hakatud mõistma, et edukad on need ettevõtted, mille töötajad suudavad klientide vajadusi mõista ja tekkivaid probleeme juba eos lahendada. Seega on kinnisvara haldus kujunemas teenindusvaldkonnaks, kus on eriti hinnatud heade suhtlemisomadustega töötajad, kes suudavad iseseisvalt ja kiiresti tegutseda, ennetada klientide võimalikke probleeme ja ebamugavusi.

Kuna klientide kiitust jagub kahjuks märksa harvemini kui pahandamist, sobivad antud valdkonda eriti hästi optimistliku ellusuhtumisega inimesed.

Kinnisvara halduses on palgatase kasvanud valdkonna arenguga koos, kuid hüppelist kasvu ei ole olnud. Turusituatsioonist mõjutatuna pean lähiaastate suurimaks vajalikuks "reformiks", et üks osa kinnisvaraspetsialistide töötasust kujuneks teenindatavate klientide rahulolust sõltuvalt.

Kõige enam "kära" on viimastel aastatel olnud kinnisvara ostu-müügi protsessi ja hindade ümber.

Eduka äri ja kiire tempo tingimustes joonistub selgesti välja vahe professionaalsete teenindajate, eelkõige turul nime teinud ja sertifitseeritud kaadrit omavate kinnisvarafirmade näol ja "mustalt" pisiäri ajavate persoonide vahel.

Kliendi seisukohast vaadatuna toimib kinnisvarafirmade tegevus sujuvamalt, kompetentsemalt, reeglina riskideta ja isegi odavamalt. Neis firmades pööratakse tähelepanu personali pidevale koolitusele ja seeläbi teeninduskvaliteedi hoidmisele/tõusule.

Maaklerluses on nõudlus kiirete, täpsete, korrektsete ja ka meeskonnatööd tegevate spetsialistide järele. Tippmaaklerid saavutavad reeglina suurepäraseid tulemusi tänu back-office'i meeskonna toele.

Kinnisvarafirmade juhtidel ja maakleritel on hetkel turu kõrgseisu tingimustes tulemusosa põhipalgast kordi suurem ehk tulemusosa on mitmesajakordne. Kontoritöötajate, nn back-office'i tulemusosa aasta sissetulekust on 8-20%.

Antud valdkondades on jätkuv vajadus heade spetsialistide ja juhtide järele. Töökohavahetusel saab määravaks mitte palga suurus, vaid firma maine ja tegevuse haare. Samuti vaadatakse üha täpsemalt firma võimalikku arengut ja eeldatavat stabiilsust ka 2-3 aasta pärast.

Üheks olulisemaks kriteeriumiks hinnatakse firma sisekliimat ja juhi karismaatilisust.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:09
Otsi:

Ava täpsem otsing