Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Põllumajandus-kaubanduskoda vahendab Eesti firmade messikülastusi

Vevo Olevsoo 01. veebruar 2006, 00:00

Majandussituatsiooni muutus kaheksakümnendate aastate lõpus sundis ettevõtteid senisest rohkem orienteeruma turule. Üks võimalus seda saavutada oli ennast messidel eksponeerida.

Eesti toidumesside kuldaeg jääb üheksakümnendate esimesse poolde, mil eelkõige Skandinaavia ettevõtted enda jaoks taasiseseisvunud riigi näol uue turu avastasid ning püüdsid igal moel siin kanda kinnitada.

Tallinna toidumess, rahvusvaheliselt tuntud kui Tallinn Food Fair, kujunes sündmuseks, kust ükski ettevõte, kes mingil moel Eesti turul soovis silma paista, kõrvale ei võinud jääda. Selleks ajaks olid kõige tugevamalt jala maha saanud soomlased, kes juba kaheksakümnendate lõpus koostöös tolleaegse Eesti NSV Kaubandus-Tööstuspalatiga Soomet tutvustavaid näitusi "Finnexpo" korraldasid. Kahjuks on nüüdseks esimene vaimustus jahtunud, turg põhiosas jagatud ja ka ümberjagatud ning mess oma mahult kokku tõmbunud.

Samas on viimastel aastatel jõudu kogunud Tartu toidumess, nelikmessi Tartu Maamess üks osa, kus Eesti toiduettevõtted heal meelel oma tooteid tutvustamas käivad. Tundub, et messi vastu kasvab huvi riikides, kes pole Eesti messidel siiani eriti esindatud - Itaalia, Prantsusmaa, Austria, huvi kasvu on täheldada Saksamaal.

Meie ettevõtted on kõrvuti Eestis toimuvate messidega välismessidel osalenud juba üheksakümnendate aastate algusest peale, seda nii üksikult kui ka Eesti ühisstendidel. Viimane variant on ettevõtete jaoks soodsam, ühiselt ning riigi toega stendipinda üürides tuleb see oluliselt odavamalt kätte. Ühise ekspositsiooniga välja minnes hoolitseb Eesti-poolne korraldaja pinna rentimise, inventari nagu külmlettide hankimise, toodete ja messil osalejate transpordi, majutuse ja veel mitmete oluliste asjade eest. See kõik võimaldab kokku hoida lisaks majanduskuludele ka osalejafirmade aega.

Sugugi vähetähtis ei ole stendi ühtne kujundus, mis suurepäraselt aitab esile tuua just Eestile iseloomulikke jooni. Pikaajalist ning arvukat kogemust selliste ühisekspositsioonide korraldamisel omab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK), kes esmakordselt Eestit tutvustava ekspositsiooni korraldusel jõudu proovis messil "Grüne Woche" ("Roheline Nädal") 1998. aastal Berliinis. Esimene vasikas, kes sugugi aia taha ei läinud, innustas jätkama "Proexpo 98" messiga Moskvas ning Balti riikide suurima põllumajandus- ja toiduainetööstuse messiga "AgroBalt 98" Vilniuses.

Hiljem nimekirja lisandunud messid "Peterfood" Peterburis, "Anuga" Kölnis, "SIAL" Pariisis, "MELA" Güstrowis Saksamaal, lisaks veel teisi Eesti toitu ja selle tootjaid tutvustavaid aktsioone Helsingis ning Schwerinis Saksamaal.

Messidel osalemisel on olulisel kohal Eesti toidu kvaliteedimärkide ning neid kandvate toodete tutvustus. Nimelt hinnatakse eriti Kesk-Euroopas, aga ka Lääne-Euroopas ning Skandinaavias märgistatud kui tagatud kvaliteediga tooteid kõrgelt. Põhjus on neis piirkondades levinud ning tarbijale hästituntud kvaliteedimärgistuse süsteemid, millele sarnaselt ka EPKK poolt ellukutsutud süsteem toimib.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:09
Otsi:

Ava täpsem otsing