Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eraisik peletab ehitustehnika rendifirmade usalduse

    Ehitusmasinate rentimisega tegelevad ettevõtted ei kipu usaldama eraisikuid ega ka füüsilisest isikust ettevõtjaid, sest just nendega tekib kasutatud seadmete eest maksmise ja riistade tagasisaamise juures kõige sagedamini probleeme.
    Suuremat tehnikat - kraanasid, tõstukeid, veokeid - ei soovi rendifirmad väiketegijatele loovutada ka sel põhjusel, et masinat vajatakse üldjuhul vaid paariks tunniks, kuid samas on see transpordi tõttu sageli ikkagi terve tööpäeva kinni.
    Kolmas põhjus peitub rendifirmade esindajate jutu põhjal selles, et millegipärast kipuvad laenutatud asjad just eraisikute ehitusplatsidelt kaotsi minema.
    Ehitusmasinate rentimisega tegeleva aktsiaseltsi EMET TMV tegevdirektor Andres Verro kinnitab, et masinaid rentides eelistab ettevõte suurkliente. Ühest küljest sellepärast, et nendega ei teki probleeme seadmete kasutamise eest maksmisel, teisalt pole rendileandjal kuigi kasulik näiteks autokraanat kuhugi paari tõste pärast saata, sest sisuliselt paneb selline töö tehnika ikkagi päevaks ajaks kinni. Seepärast moodustavadki erakliendid EMET TMV seadmete rendi kogumahust keskeltläbi ainult paar-kolm protsenti.
    "Kuna meie põhilised väljarenditavad seadmed on tornkraanad, siis on juba seetõttu mõistetav, et erakliente on vähe," selgitab Verro. "Erakliendid kasutavad vahel harva montaaži- ja autokraanasid ning tellivad korraga vaid üksikuid tõsteid. Aga enne nende väljaandmist nõuame masina kasutamise eest ettemaksu. On olnud lihtsalt kurbi juhuseid." Põhjus, miks eraisikutest ehitajate osakaal rendifirma klientuuri hulgas on sedavõrd väike, võib Andres Verro hinnangul peituda asjaolus, et ka eraotstarbelised ehitustööd tehakse firmade kulul ning ehitusmasinate kasutamine kantakse oma firma kuludesse.
    Ramirent AS Tallinna rendipunkti juhataja Olle Äkke tõdeb, et lõviosa klientidest moodustavad ikkagi ettevõtjad, sest eraisikust klient on rendifirmale tahes-tahtmata vähem usaldusväärne kui ehitusettevõte, seda enam, et viimastel on rendifirmaga sageli ka püsilepingud sõlmitud. Nii renditaksegi eraisikutele põhiliselt vaid käsitööriistu, põrandalihvijaid jmt. Aga näiteks alumiiniumtellinguid Ramirent eraisikust soovijale üldse ei laenuta.
    "Alumiinium jääb alumiiniumiks, see tähendab, et juba väikese tellingu hind on ka metallina üsna kallis ja me pole võtnud sellist riski, et neid eraisikutele välja annaks," märgib Olle Äkke. "Eraisikutest kliendid peavad maksma meile tagatisraha, mida võib käsitleda ka ettemaksuna seadme kasutamise eest."
    Firma Kummer ja Partner Eesti dispetšer lubab küll ka eraisikutele alumiiniumtellinguid laenutada, ent näiteks kuue meetri kõrguse tellingu eest nõuab firma vähemalt 5000 krooni suurust tagatisraha, kusjuures hinnakirjajärgne laenutustasu oleks käibemaksuta vaid 185 krooni päevas.
    Seega tulebki välja, et eraisikul on lihtsam ja kiirem tellida näiteks fassaadi värvima mõne firma töömees koos tellingute ja muu tehnikaga, kui üritada tellinguid ise nädalaks ajaks rendile võtta.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
ExxonMobile ja Chevroni tulud põrutavad allamäge
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Naftahiiglased Chevron (CVX) ja ExxonMobil (XOM) teatasid esimese kvartali kasumite langusest, mida mõjutasid madalamad maagaasi hinnad ja väiksemad rafineerimise marginaalid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.